معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت:صدای قرآن نباید تنها مختص به قبرستان‌ها و گورستان‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ،  علی‌اصغر شعاعی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه یاسوج با انتقاد از رویکردی که نسبت به قرآن در کشور وجود دارد اظهار کرد: یک نوع بیماری سردرد در کشور داریم که وقتی قرآن تلاوت می‌شود سردرد می‌گیریم.

معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: در ماشین‌های ما هیچ گاه صدای تلاوت قرآن به گوش نمی‌رسد در حالی که طلبه‌های خارجی می‌گویند صدای رایج در کشورهای مسلمان صدای قرآن است.

شعاعی با اظهار تاسف از این که در کشور همه از قرآن می‌گویند اما به خوبی قرآن گوش نمی‌کنند تصریح کرد: صدای قرآن نباید تنها مختص به قبرستان‌ها و گورستان‌ها باشد.

وی با بیان این که در برخی از کشورها از جمله کشورهای آفریقایی در سینماها و در بین فیلم‌ها هم قرآن پخش می‌شود افزود: در برخی این کشورها حتی به پزشک برای بیماری خود مراجعه نمی‌کنند بلکه می‌گویند صوت قرآن شفابخش است.

معاون دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: در بسیاری از کشورهای اسلامی مراسم شبی با قرآن را در عروسی‌ها برگزار می‌کنند چه آن عروسی مربوط به آدم‌های مذهبی و چه غیر مذهبی باشد.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان این که در عروسی‌های ما از موضوعات دیگری حرف می‌زنند به مراسم‌های عروسی در کشور اشاره کرد و گفت: عروسی‌های ما یا غیر مذهبی و یا وقت تلف‌کنی است.

شعاعی به عروسی‌ها در کشور مالزی اشاره کرد و افزود: در این کشور در مراسم عروسی مذهبی‌ها و غیر مذهبی‌ها قرآن برای آن‌ها ملاک است.

وی با اظهار تاسف از این که تلاوت قرآن را تنها در برنامه‌های ختم داریم اظهار کرد: در این برنامه‌ها هم عده‌ای فلج صوتی چنان بد قرآن تلاوت می‌کنند که غیر از اعصاب خورد کردن حاصلی ندارد.

این قاری بین‌المللی با انتقاد از چنین وضعیتی و طرح این سوال که چرا قرآن به این روز افتاده است؟ اظهار کرد: اگر درب خانه‌های ما روزی 5 تا 6 ساعت بسته است اما درب خانه یک نفر در کشور کلا بسته و دو یا سه ساعت بیشتر باز نیست.

شعاعی ادامه داد: این یک جنایت وحشتناک است که درب مساجد بیشتر وقت‌ها در کشور ما بسته است و در صف نماز جماعت به جای جوانان بیشتر پیرمردها حضور دارند.

وی گفت: صدای قرآن را که می‌شنویم خیال می‌کنیم کسی مرده است و در برگزاری جشن‌های مربوط به اعیاد مختلف نیز خوب عمل نمی‌کنیم.

انتهای پیام/غ

قرائت قرآن توسط «فلج صوتی‌ها» در مراسم‌های ختم

برچسب ها: قرآن ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.