سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی :

خدمت به زائران پیاده باید مردم محورانه شود

خدمت به زائران پیاده باید مردم محورانه شودسرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ۵۰ هزار نفر داوطلب مردمی کار خدمت به زائرین رضوی در دهه پایانی صفر را به عهده گرفتند.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد خدمات سفر ویژه زائرین پیاده در قوچان گفت: خدمت به زائران پیاده باید مردم محورانه شود، زیرا دولتی شدن آن محکوم به شکست است.

وی افزود: ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در دهه اخر صفر به مشهد مشرف شدند که ۴۳۵ هزار نفر از آن‌ها به صورت پیاده از ۶ مسیر مواصلاتی وارد این شهر شدند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: یکی از مهمترین سیاست‌های راهبردی ساماندهی زائران پیاده به صورت کاروانی برای ارائه خدمات بهتر است.

حسینی گفت: در سالجاری با افزایش ۱۵۰ درصدی تعداد کاروان‌ها از دو هزار و ۳۰۰ کاروان در سال ۹۶ به ۴ هزار و ۸۰۰ کاروان در سال ۹۷ رسیده است.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته تعداد زائرین پیاده در دهه پایانی صفر ۹ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از ۴۳۵ هزار زائر پیاده ۳۱ درصد آن به تعداد ۱۴۲ هزار نفر از مسیر قوچان وارد مشهد شدند.

حسینی گفت: میوه زیارت فرهنگ است که اقداماتی نظیر تغذیه، اسکان، نظم، درمان برای شکل گیریی زیارت و به جاماندن آثار فرهنگی آن در جامعه است.

وی افزود: جامعه نیازمند تعمیم و گسترش روابط حاکم بر اربعین و دهه آخر صفر همچون گذشت، فداکاری، انسان دوستی، وفاق اجتماعی است.

خدمت رسانی به مکان‌های محروم

هادی رجایی نیا فرماندار قوچان هم در این باره گفت: تلاش ما در دهه پایانی سفر در سالجاری انتقال خدمات و خیرین به مکان‌های دچار خلأ و فاصله بین روستا‌ها بود.

وی افزود: شهرستان قوچان به عنوان یکی از ورودی‌های خراسان رضوی که مزین به نام علی بن موسی الرضا (ع) است باید از ابتدا حامل عطر و فضای روحانی حرم این امام همام باشد که برنامه‌هایی از جمله احداث پارک موضوعی و دروازه قرآن در این راستا طراحی شده است.

فرماندار قوچان ادامه داد: میقات الرضا در امام زاده جلیل از ۷ سال گذشته کلنگ زنی شده و پیشرفت فیزیکی آن در حد سفت کاری ساختمان بوده که نیازمند مساعدت بیشتر خراسان رضوی است تا بتوان خدمت رسانی بهتری به زائرین و مسافرین این مسیر داشت.

پیوست فرهنگ امام رضایی در ورودیی‌های شهر

مدیر کل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی هم گفت: در ورودی‌های خراسان رضوی از جمله ورودی‌های جاده‌ای و فرودگاهی پیوست فرهنگی امام رضایی تهیه شده که در آن تقدس حضور امام رضا (ع) به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: احداث دروازه زیارت در ورودی‌های خراسان رضوی با همکاری شهرداری‌ها در دستور کار قرار دارد و در داورزن این طرح در حال اجراست.
 

انتهای پیام // ف. ک
برچسب ها: استانداری ، زائرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.