سرپرست استانداری خراسان رضوی:

نباید برای کارآفرینان مانع تراشی کنیم/حضور جوانان در عرصه کارآفرینی و تلاش مایه مباهات است

نباید برای کارآفرینان مانع تراشی کنیمسرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف اند بستر کار را برای کارآفرینان فراهم کنند و کسی حق ندارد ایجاد مشکل کند.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان خراسان رضوی گفت: ما موظف به ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و برداشت موانع از مسیر کارآفرینان هستیم و تا کنون هم دولت در حد توان خود این کار کرده و تسهیلات و اختیارات خوبی را با هدف ایجاد اشتغال در اختیار استان‌ها قرار داده است.

وی تصریح کرد: حتی در برخی از این موارد منابع و تسهیلات وجود دارد، اما بخش خصوصی و مردم خیلی راغب به استفاده از این ظرفیت و امکان مطلوب نبوده اند و از این ظرفیت‌ها بهره مناسب گرفته نشده است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: ما برای خروج از این شرایط راهی نداریم جز آنکه جوانان این سرزمین از مسیر کارآفرینی و سازندگی زمینه توسعه کشور را فراهم و در برابر دشمنان بایستیم.

میرزایی ادامه داد: باید همه در کنار هم به توسعه کارآفرینی و اشتغال کمک کنیم و عزم دولت هم در این حوزه جدی است از آن رو که منابع عظیمی را برای کارآفرینی و اشتغال اختصاص داده و برای رونق تولید و اشتغال حمایت‌های متعددی را انجام داده است و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به همکاری هستند.

وی اظهار داشت: حضور جوانان در عرصه کارآفرینی و تلاش مایه مباهات است و این شجاعت، ریسک پذیری و بهره گیری از فرصت‌ها بسیار ارزشمند و در پی این تلاش ها، ایجاد اشتغال وتامین، نیاز کشور و موفقیت است.

سرپرست استانداری خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های منابع انسانی در این خطه از جمله وجود بیش از ۸۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی جویای کار گفت: نباید انتظار باشد که ۸۰ هزار میز برای اشتغال این افراد آماده شود بلکه باید خود آنان به این حوزه اشتغال و تولید ورود یافته و بر مبنای توانمندی خود و ظرفیت و نیاز استان و هر منطقه اقدام به فعالیت و کارآفرینی برای خود و جمعی از جوانان مشابه خود نمایند.

میرزایی افزود: وجود حوزه پژوهشی و دانشگاهی قوی در استان خود ظرفیتی برای جهت دهی به این جوانان است چنانکه امروز ۱۸۱ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ۲۵۰ هزار دانشجو و ۴۶۰۰ هیات علمی و تعداد زیادی شرکت‌های دانش بنیان و ۳۱۳ شرکت فناور و ... در استان وجود دارد که خود نشان دهنده ظرفیت، توان، بنیه علمی این خطه و جوانان کارآزموده ماست که باید از آن در پیشرفت و توسعه استان بهره برد و اگرنتوانیم بیانگر ضعف ماست.

انتهای پیام//آ.ح
 

تسهیلاتی را با هدف ایجاد اشتغال در اختیار استان‌ها قرار داده شده است

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.