تألیف ۱۰ جلد کتاب بانوان شهیده خراسان جنوبی

دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان خراسان‌جنوبی از تألیف ۱۰ جلد کتاب بانوان شهیده استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ روستا، دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه اجلاسیه شهدای بانوان استان شنبه ۱۷ آذرماه در محل حسینه جماران برگزار می‌شود، گفت: سخنران محوری این برنامه خانم دکتر مینو اصلانی، دبیر ملی اجرایی اجلاسیه‌های بانوان شهید کشور و مسؤول بسیج جامعه زنان کشور خواهند بود.


وی با اشاره به شهدای جدید استان از جمله شهیدان بصیری‌پور، نایبی‌زاده و لکزایی افزود:از وجود مادران و همسران این شهیدان برای پیشبرد بهتر برنامه‌های این اجلاسیه استفاده شده است.


دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان خراسان‌جنوبی با اشاره به برنامه‌های که در راستای این اجلاسیه در طی دو سال گذشته پیگیری شده است، یادآور شد: شناسایی شهدا در راستای جمع‌آوری خاطرات و سبک زندگی معنوی آن‌ها و تألیف بیش از ١٠ جلد کتاب مربوط به زنان شهیده استان از این موارد بوده است.


روستا با بیان اینکه خراسان‌جنوبی پنج بانوی شهید دارد، اضافه کرد: شهیده لیلا حسنی از طبس، شهیده طوبی تاجریزی از بیرجند و شهیده خاتون مهدیان از قاین به عنوان شهدای مکه، شهیده معصومه محمودی سرتنگی از بیرجند تنها شهیده زن استان در دوران دفاع مقدس و شهیده نسترن خسروی شهید حادثه ترور چابهار در عاشورای سال ٨٩ از جمله این شهدا هستند.


دبیر اجرایی اجلاسیه شهدای بانوان خراسان‌جنوبی گفت: معرفی کتاب زن در نظر امامین جمهوری اسلامی ب. عنوان یک الگوی سوم به جامعه و برای نشان دادن پیام زن ایرانی در راستای این اجلاسیه صورت گرفته است.


روستا ادامه داد: ایجاد دو المان شهید استان، کاشت دو هزار درخت مثمر به نام دو هزار شهید استان و پلاک‌گذاری آن‌ها به نام شهدا، نامگذاری خیابانی به نام پنج شهیده استان، تهیه آرشیوی از مشارکت بانوان خراسانی در دفاع مقدس که در روز اجلاسیه از ۲۰ قطعه عکس رونمایی می‌شود و ایجاد سند سه‌جلدی به نام پنج شهید استان از دیگر برنامه‌های اجلاسیه شهدای بانوان در استان بوده است.


وی ادامه داد: همچنین دادن افطاری و اطعام ۱۶ هزار نیازمند، اهدای ۷۱ سری جهیزیه با اجرای طرح پیوند آسمانی، اهدای لوازم‌التحریر و کامپیوتر برای ۲۹۵ نیازمند، اهدای سبد غذایی در بین ۷۱۷ خانواده نیازمند، اعزام ۴۵ نفر از نیازمندان به کربلای معلی و زیارت حجاج استان به نیابت از شهدا صورت گرفته است.
انتهای پیام/ب


برگزاری اجلاسیه شهدای بانوان خراسان‌جنوبی

 

برچسب ها: شهید ، اجلاسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار