واگذاری شهرک صنعتی اقلید ۱ به بخش خصوصی/انعقاد ۹۶ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی اقلید

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از واگذاری شهرک صنعتی اقلید یک به بخش خصوص خبر داد.

واگذاری شهرک صنعتی اقلید ۱ به بخش خصوصی/انعقاد ۹۶ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی اقلیدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس پس از بازدید از شهرک صنعتی اقلید در جلسه با سرپرست فرمانداری اقلید، اظهار داشت: زیرساخت‌های مناسبی در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقلید ۱، اقلید ۲، تیمارجان، خنجشت، حسن‌آباد و سده برای استقرار واحد‌های صنعتی و ایجاد اشتغال در شهرستان اقلید فراهم‌شده است.

وی افزود: درمجموع مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقلید بیش از ۲۹۱ هکتار است که از این میزان حدود ۲۱۵ هکتار آن اراضی صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان این‌که تاکنون درمجموع ۹۶ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اقلید منعقدشده است، گفت: از این میزان، تعداد ۲۷ واحد با اشتغال‌زایی ۳۱۲ نفر در مرحله بهره‌برداری و تولید و ۷۲ واحد نیز در مرحله ساخت‌وساز قرار دارند.

فتوحی تصریح کرد: علاوه بر شهرک‌های صنعتی دولتی، پروانه فعالیت شهرک صنعتی غیردولتی محبت گستر اقلید نیز صادر و این شهرک صنعتی خصوصی نیز در مرحله فعالیت است و درمجموع شهرستان اقلید دارای بیشترین تعداد شهرک و ناحیه صنعتی در سطح استان است.

وی در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته‌شده برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی سده، اقلید ۲ و حسن‌آباد مطرح کرد: در این شهرک‌ها مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در نظر گرفته‌شده است.

این مقام مسؤول ادامه داد: سرمایه‌گذاران به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس تا سقف ۹۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

فتوحی از کاهش سهم پرداخت نقدی به ۵ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به ۴۸ ماه در شهرک صنعتی خنجشت خبر داد و گفت: در این شهرک صنعتی به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس تا سقف ۷۰ درصد از اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده خواهد شد.

وی در خصوص مشوق در نظر گرفته‌شده برای سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی اقلید ۱، تصریح کرد: کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط از ۳۶ به ۴۲ ماه و بازگرداندن ۵۰ درصد از اسناد تعهدی به‌شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تأسیس برای فعالان صنعتی در این شهرک در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: واگذاری امور در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و باهدف کاهش تصدی‌گری دولت و انجام امور راهبردی شهرک صنعتی به‌وسیله نمایندگان منتخب صنعتگران صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/م

مشوق‌های جدید سرمایه‌گذاری در ۵ شهرک و ناحیه صنعتی اقلید

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار