اساس توسعه امروز جامعه صنایع دستی است

فرماندار بیرجند بر احیای صنایع دستی منسوخ شده در روستاها تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ناصری فرماندار بیرجند در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه صنایع دستی که هر سال با همت اداره کل میراث فرهنگی برگزار می شود در میان مردم جا افتاده و مردم برای این نمایشگاه انتظار می کشند.

وی با بیان اینکه بهترین بازار برای شناساندن هنرهای صنایع دستی برگزاری نمایشگاه ها است، افزود: خوشبختانه استقبال بسیار زیادی از نمایشگاه های صنایع دستی می شود که این مهم مایه مباهات است.

ناصری با اشاره به اینکه صنایع دستی می تواند کمکی به اقتصاد منطقه و تأمین مایحتاج زندگی هنرمندان باشد، گفت: صنایع دستی در زندگی روزمره مردم کاربرد بسیاری دارد از این رو استقبال خوبی نیز از این نوع محصولات می شود.

فرماندار بیرجند افزود:خوشبختانه دید و رویکرد مردم نسبت به صنایع دستی اصلاح شده و مردم به اجناسی که خریداری می کنند دقت لازم را دارند که این مهم به اقتصاد داخلی کشور و منطقه کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه اساس توسعه امروز جامعه صنایع دستی است، اظهار کرد: اگر صنایع دستی و گردشگری در جامعه رونق بگیرد می تواند جایگزین بسیاری از مشاغل همچون کشاورزی که به دلیل خشکسالی منطقه کم رونق تر شده و برخی از مشاغل که حذف می شوند، باشد.

ناصری با اشاره به اینکه احیای رشته های صنایع دستی که منسوخ شده اند، باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: خوشبختانه پس از دو سال کار مداوم حوله خراشاد ثبت جهانی شد و این اتفاق در تمام صنایع دیگر می تواند رخ دهد.

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه صنایع دستی می تواند موجب قطع وابستگی در کلان کشور شود، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی مردم را با رشته های مختلف این حوزه آشنا، هنرمندان را تشویق و بسیاری را جهت آموزش و کارآفرینی جذب می کند.

انتهای پیام/غ

رشته های منسوخ شده صنایع دستی احیا شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.