افتتاح نخستین مرکز ازدواج و مشاوره در زرند

نخستین مرکز ازدواج و مشاوره با حضور جمعی از مسئولین فرهنگی و اجرایی در شهرک ولایت زرند راه اندازی شد.

افتتاح نخستین مرکز ازدواج و مشاوره در زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام محمود محمدی رئیس دادگستری زرند با قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی این مرکز و ابراز خرسندی مبنی بر اینکه شاهد اتفاق بسیار خوبی در این شهرستان هستیم، گفت: امید داریم این مرکز بتواند مانع بسیاری از آسیب‌ها باشد و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بخصوص طلاق و تحکیم نظام خانواده تلاش کند و با فعالیت موثر شاهد کاهش آمار طلاق در این شهرستان باشیم.

سید مهدی قویدل دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز دراین مراسم گفت:با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی و اختلافات فی مابین برخی زوجین که منجر به مراجعه به مراجع قضایی می‌گردد، با مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند این مرکز ازدواج و مشاوره افتتاح شد.

این مقام قضایی با تاکید بر مشاوره قبل از ازدواج زوجین افزود: برگزاری مشاوره‌های قبل از ازدواج به نفع زوجین و جامعه است و در دراز مدت نتیجه آن بخوبی آشکار می شود.

حبیب الله خنجری فرماندار زرند هم با اشاره به اهمیت مشاوره در اینگونه مراکز، بویژه در زمینه ازدواج و مهارت‌های زندگی، خواستار همکاری مسئولان و اطلاع رسانی برای بهرمندی آحاد مختلف مردم از این مراکز مشاوره شد.

وی اظهار امیدواری کرد: فعالیت این مرکز می‌تواند از بسیاری از اختلافات و معضلات جامعه جلوگیری کند.

اسماعیل قلیزاده مدیر این مرکز هم، کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق را از مهمترین هدف راه اندازی این مرکز عنوان کرد و افزود:این مرکز با رویکرد ارائه مشاوره با هدف تحکیم پایه‌های خانواده زوجین جوان با توجه به آمار نگران‌کننده طلاق، اقدام به بهره‌گیری از اساتید مجرب حوزوی و دانشگاهی در حوزه خانواده و ارتباط دوسویه با جوانان کرده است.

قلیزاده گفت:این مرکز در سه محور تشریفات، اصناف و مشاوره با همکاری جمعی از کارشناسان و روانشناسان حوزه خانواده و قضاوت فعالیت خواهد کرد.

مدیر این مرکز ازدواج بهنگام، پایدار و خاطره انگیز را از دیگر اهداف راه اندازی آن دانست و افزود: در بخش تشریفات و خدمات (تالار، آرایشگاه و...) سعی کردیم نهایت تخفیف را به زوجین برای عقد و عروسی بدهیم تا همه بتوانند از تشریفات و خدمات ماه_عسل استفاده کنند تا سهولت ازدواج رقم بخورد.

وی گفت:برای دوام ازدواج ضروری است که زوجین انتخاب آگاهانه و اصولی داشته باشند که با مراجعه به واحد مشاوره ماه_عسل مشاوره قبل، حین و بعد ازدواج این اتفاق مبارک خواهد افتاد.

 قلیزاده گفت:سند کلی سلامت اجتماعی تشریفات و خدمات ما در سه بخش تشریفات، اصناف و مشاوره خواهد بود که اصناف شامل تمام آن چیزی که زوجین برای شروع زندگی مشترک نیاز دارند از جمله جهیزیه، تالار، آرایشگاه و...؛ واحد مشاوره هم شامل مشاوره قبل ازدواج به همراه تست هم خوانی زوجین و آموزش مهارت‌های ارتباطی زوجین، مهارت ارتباط با خانواده همسر را ارائه میدهد، لذا زوجین با مراجعه به ماه_عسل و دریافت کارت عضویت میتوانند از کلیه خدمات بهرمند شوند.

قلیزاده در ادامه افزود: خدمات ماه_عسل مخصوص قشر خاصی نیست و زوجین با هر سطح درآمدی می توانند از خدمات ما استفاده کنند لذا خدمات درقالب سه بسته ارائه می شود و زوجین حق انتخاب دارند.

وی  گفت:مرکز در عین مستقل بودن به دلیل همخوانی با اهداف شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان با این واحد همکاری متقابل دارد و تحت نظارت این شورا میباشد.

انتهای پیام/ح

راه اندازی مرکز مشاوره ماه عسل در زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار