ضرورت راه اندازی ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت:باید امکانات ایستگاه‌های هواشناسی جنوب کرمان تامین شود تا بتوان با پایش دقیق، خسارت سرمازدگی در منطقه را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در نشست با رئیس سازمان هواشناسی کشور که در تهران برگزار شد با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی منطقه بر لزوم راه اندازی ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی در جنوب کرمان تاکید کرد.

وی در راستای این نشست، امروز در جلسه پایش هواشناسی با مدیر کل هواشناسی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه جنوب کرمان قطب کشاورزی استان و کشور است تشکیل این جلسات با تعامل سازنده بین هواشناسی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط می‌تواند نقش بسیار تعیین کننده‌ای را در راستای کاهش خسارت و افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی این منطقه ایفا نماید.

سعید برخوری از مدیرکل هواشناسی استان خواست تا امکانات ایستگاه‌های هواشناسی منطقه را تامین نماید تا بتوان با پایش دقیق، خسارت سرمازدگی در منطقه را کاهش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان تصریح کرد: به محض ورود سامانه سرما به منطقه، به منظور کاهش خسارت سرمای احتمالی در مزارع و باغات جنوب تمهیدات لازم از طریق سامانه پیامکی سازمان، کانال‌های خبری خبرگزاری‌ها و صداوسیما به کشاورزان منطقه اطلاع رسانی خواهد شد.

یادآور می‌شود: در راستای نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با رئیس سازمان هواشناسی کشور پیرامون راه اندازی ایستگاه‌های هواشناسی کشاورزی در این منطقه، امروز جلسه پایش هواشناسی کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر کل هواشناسی استان، اداره هواشناسی جیرفت و مدیریت‌های جهاد کشاورزی جنوب کرمان در محل دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی در جیرفت برگزار شد.
انتهای پیام/ی

کاهش خسارت سرمای احتمالی در مزارع و باغات جنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار