رنگ سال ۹۸/ رنگ سال ۱۳۹۸ چیست و بر چه اساسی انتخاب شده است؟

کمپانی پنتون امسال رنگ مرجانی زنده را به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ یا ۱۳۹۸ برگزیده است.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، رنگ سال معمولاً جزو موضوعات داغ و جذابی است که برخی افراد خواهان مد و لباس را درگیر خود می‌کند و اکثر این افراد برنامه ریزی می‌کنند تا بتوانند بهترین ست رنگی را در دکوراسیون منزل، لباس‌هایی می‌پوشند و ... داشته باشند. اما موضوعی که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد به آن بپردازد معرفی رنگ سال ۲۰۱۹ یا ۱۳۹۸ است. پس پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

رنگ سال ۱۳۹۸ چیست و برچه اساسی انتخاب شده است؟! / اطلاعاتی پیرامون پیش بینی‌های قبلی رنگ سال ۹۸

آیا می دانید رنگ سال چطور تعیین می‌شود؟

شاید شما هم تصور کنید که مُد شدن یک رنگ در هر سال، چیزی اتفاقی و یا حاصل سلیقه عمومی است و یا به طور کلی مطلبی بی دلیل و منطق است؛ اما جالب است بدانید که انتخاب رنگ سال هم برای خودش تشکیلات و ضوابطی دارد!


این مطلب را از دست ندهید: رنگ‌هایی که به انسان ها انرژی می دهند


برای بررسی این موضوع باید به دهه‌های پیش یعنی دقیقاً سال ۱۹۶۳ برگردیم. در این زمان فارغ‌التحصیل رشته شیمی به نام لارنس هربرت، یک سیستم برای استاندارد کردن رنگ‌ها بنا نهاد. به این ترتیب به هر رنگ عددی اختصاص داده می‌شد و دیگر قضاوت متغیر مردم، باعث نمی‌شد که رنگی با رنگ دیگر اشتباه گرفته شود.


این مطلب را از دست ندهید: با انتخاب رنگ مورد علاقه‌تان به شخصیت خود پی ببرید


متعاقب این کار، آقای لارنس شرکتی را تأسیس کرد و نامش را پنتون Pantone گذاشت.

پنتون به معنی «همه رنگ‌ها» است. (پن یعنی همه و تون هم معنی رنگ را می‌دهد.)

رنگ سال ۱۳۹۸ چیست و برچه اساسی انتخاب شده است؟! / اطلاعاتی پیرامون پیش بینی‌های قبلی رنگ سال ۹۸

به این ترتیب دیگر مردم و صاحبان صنایع مد، می‌توانستند به صورت عینی‌تر در مورد رنگ‌ها با هم تبادل نظر داشته باشند. به زودی این شرکت با تبلیغ در هفته‌های مد نیویورک برای خود شهرتی کسب کرد.

سپس پای هدایا و اشیایی با برند و مارک پنتون به میان آمد و پس از آن فروشگاه‌ها و بوتیک‌هایی با این برند پا گرفتند.


این مطلب را از دست ندهید: رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟


حتی کافه‌تریایی در موناکو تأسیس شد که اغذیه را بر اساس رنگ، به مشتری‌ها پیشنهاد می‌کرد. این کالا‌ها یا اغذیه البته واقعاً توسط خود پنتون تولید نمی‌شدند، اما تحت مجوز و لیسانس این شرکت تولید و توزیع می‌شدند.

نکته‌ جالبی که بد نیست بدانید این است که استاندارد‌های رنگ پنتون، یکی از سیستم‌های استانداردی است که توسط مرجع بین‌المللی رنگ یا International Colour Authority (ICA) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ سال ۱۳۹۸ چیست و برچه اساسی انتخاب شده است؟! / اطلاعاتی پیرامون پیش بینی‌های قبلی رنگ سال ۹۸

رنگ سال ۲۰۱۹ / ۱۳۹۸ چیست؟

کمپانی پنتون که تقریباً ۲۰ سال است رنگ سال را انتخاب می‌کند، امسال برای انتخاب این رنگ به زندگی زیر دریا تمرکز کرده و رنگ سال ۲۰۱۹ را رنگ مرجانی زنده که برخی از آن با عناوین صورتی مرجانی یا مرجانی سایه سرخ نیز یاد می‌کنند، با کد رنگی #fa۷۲۶۸ اعلام کرده است.


این مطلب را از دست ندهید: استفاده از رنگ های شاد را در دکوراسیون اتاق کودک فراموش نکنید


رنگی که مطمئناً همه شرکت‌های طراحی لباس، مد و فشن، دکوراسیون، تکنولوژی و … از آن در طراحی‌های جدید خود استفاده خواهند کرد و شاهد استفاده از آن در رنگ لباس، مو، وسایل منزل و همه قسمت‌های زندگی مردم خواهیم بود.


این مطلب را از دست ندهید: انتخاب رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی برای دکوراسیون


رنگ مرجانی زنده یکی از طیف‌های زنده رنگ نارنجی است که ته رنگ طلایی نیز در خود داشته و به نوعی منعکس کننده گرما و قدرت موجود در صخره‌های مرجانی زیر دریاست که زیبایی و شکوه خاصی دارند. به گفته موسسه پنتون، رنگ امسال نمادی از شادی و خوش بینی بوده و عاملی برای برقراری گرما و صمیمیت در بین افراد است.

رنگ سال ۱۳۹۸ چیست و برچه اساسی انتخاب شده است؟! / اطلاعاتی پیرامون پیش بینی‌های قبلی رنگ سال ۹۸

این رنگ پس از معرفی خیلی سریع بین مردم در شبکه‌های اجتماعی نفوذ کرد و بسیاری از افراد که در صنایع مد، فشن و … فعالیت دارند؛ از آن در پست‌های خود استفاده می‌کنند. بسیاری نیز از حالا به دنبال خرید لباس و مانتو به رنگ سال یعنی رنگ مرجانی هستند.


بشنوید: انتخاب رنگ سال، همرنگی با غرب یا اقدام فعال فرهنگی؟


این رنگ بیانگر اهمیت توجه به منابع طبیعی و زندگی زیر دریاست؛ چرا که صخره‌های مرجانی بخش مهمی از اکوسیستم زندگی دریایی هستند که در حفظ زندگی دریایی برای موجودات دیگر نیز اهمیت دارند. با توجه به تغییرت اقلیمی در سال‌های اخیر و تهدید‌های موجود مقابل محیط زیست، رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال ۲۰۱۹ (و البته رنگ سال ۹۸ ما ایرانی ها) می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رنگ سال ، رنگ سال 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دریا
۲۰:۳۴ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
خیلی خوش حالم