رنگ های ویژه سال 97 را بشناسید

کم کم به سال 97 نزدیک می شویم و اغلب افراد در شرف خریدن لباس های نو برای عید نوروزشان هستند .ویترین اکثر مغازه ها بنفش شده است و این نشان از رنگ سالی است که امسال انتخاب شده است.

رنگ های ویژه سال 97 را بشناسیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،رنگ بنفش از جمله رنگ های جذابی است که به انسان قدرت و زیبایی خاصی می دهد و از آنجایی که رنگ ها در چهره ی انسان ها تاثیر گذار است، با پوشیدن این رنگ انسان احساسی تر، جذاب تر، پر قدرت تر و مهربان تر به نظر می رسد اما شاید سوال خیلی از افراد باشد که انتخاب رنگ برای هرسال از کجا می آید و این رنگ را با چه رنگ هایی می توان ست کرد ؟

رنگ سال چطور تعیین می‌شود؟

شما ممکن است تصور کنید که مُد شدن یک رنگ در هر سال، چیزی اتفاقی و یا حاصل سلیقه عمومی است. اما جالب است بدانید که انتخاب رنگ سال هم برای خودش تشکیلات و ضوابطی دارد!

برای توضیح در این مورد، باید به دهه‌ها پیش، یعنی دقیقا سال ۱۹۶۳ برگردیم، در این زمان یک فارغ‌التحصیل رشته شیمی به نام لارنس هربرت، یک سیستم برای استاندارد کردن رنگ‌ها، بنا نهاد. به هر رنگ، به این ترتیب، عددی اختصاص داده می‌شد و دیگر قضاوت متغیر مردم، باعث نمی‌شد که رنگی با رنگ دیگر اشتباه گرفته شود.

متعاقب این کار، آقای لارنس شرکتی را تأسیس کرد و نامش را پنتون Pantone گذاشت. پنتون به معنی «همه رنگ‌ها» است. (پن یعنی همه و تون هم معنی رنگ را می‌دهد.)

پنتون هر ساله در همایشی رنگ سال را انتخاب می‌کند و این رنگ، خیلی زود توسط طراحان و صاحبان صنایع پوشاک و مد، مورد توجه قرار می‌گیرد و وارد محصولاتشان می‌شود.

البته پنتون رأسا، دست به انتخاب رنگ سال نمی‌زند و این کار را بعد از نظرخواهی از طراحان دکور و مد، تولیدکنندگان صنعتی و خرده فروشان انجام می‌دهد.

گاهی، فراگیر شدن استفاده از یک رنگ سال زمان‌بر می‌شود و مدت بیشتری طول می‌کشد تا رنگ در اذهان و سلایق مردم جا بیفتد.

ست لباس بنفش و زرد

رنگ بنفش رنگ مکمل رنگ اصلی زرد است. این ترکیب در کنار یکدیگر اگر به درستی استاده شود بسیار ترکیب قشنگ و جذابی میشود و نوع استفاده اش در لباس هم بر میگردد به سلیقه ی شما که تا چه حد از این رنگ ها در لباستان استفاده کنید. ولی اگر رنگ بنفش را دوست دارید حتما زرد را هم در کنارش استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:روانشناسی رنگ ها


ست لباس بنفش با رنگ های گرم و پر انرژی

مثلا اگه بنفش را با رنگ قرمز که یکی از رنگ های سازنده اش است، ست کنید، نتیجه ی ست‌تان، میشود لباس پر از رنگ و انرژی و شادابی. ولی اگر دلتان نمی خواهد خیلی لباستان پر رنگ باشده میتوانید از ترکیبات این رنگ ها کنار هم استفاده کنید یا رنگ های ملایم تری از این دو رنگ را کنار هم قرار بدهید. مثلا بنفش را با رنگ نارنجی یا گلبه ای ست کنید که انرژی کمتری نسبت به رنگ قرمز دارند. در ایام عید خوبه که از رنگ‌های تند و شاد استفاده کنید و این هیجان سال جدید را در لباس هایتان هم نشان می دهد. ترکیب رنگ بنفش و رنگ های تند مثل نارنجی، زرد و قرمز میتواند خیلی چشمگیر و جذاب باشد. برای همین میتوانید لباس های عیدتان را از بین این رنگ ها انتخاب کنید و با کیف و کفش مناسب، ست کنید.

ترکیب رنگ بنفش با رنگ‌های مشابه

در ابتدا رنگ بنفش را در کنار رنگ‌های مشابه یعنی آبی تیره و بنفش روشن قرار می‌دهیم.

یک پیشنهاد هوشمندانه: در ست کردن رنگ ها، رنگ اصلی را ثابت و رنگ‌های دوم و سوم خود را به صورت تیره‌تر یا روشن‌تر با رنگ اصلی ست کنید.

ترکیب رنگ بنفش با رنگ‌های متضاد

در قدم بعدی به سراغ ست کردن رنگ بنفش با رنگ‌های متضاد یعنی ست کردن بنفش با سبز و نارنجی می‌رویم. این ترکیب از رنگ‌های بسیار جالب و زیباست و با استفاده از نارنجی روشن و سبز روشن، ترکیب مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند ترکیب رنگی شاد و در عین حال ساده‌ای داشته باشند. توصیه می‌کنیم که عروس خانم‌ها از این ترکیب استفاده کنند.

ترکیب لباس بنفش و کرم

رنگ کرم هم به علت این که رنگ روشنی است و انرژی کمتری نسبت به رنگ بنفش دارد، میتواند در ترکیب با بنفش خیلی خوب عمل بکند. اگر بنفش‌تان خیلی گرم و پر رنگ بود آن را با کرم یا قهوه ای روشن ترکیب کنید تا تعادل قشنگی رو ایجاد کند.

ست لباس بنفش با سفید

هر رنگی کنار رنگ سفید قرار بگیرد ، جلوه ی بیشتری پیدا می کند . پس میتوانید این رنگ را هم مثل تمامی رنگ های دیگر با سفید ست کنید و با جلوه ی بیشترآن ، ست های خاص تری را بسازید.

گردآوری :تبیان

انتهای پیام/

با رنگ سال 97 قدرتمند و زیبا شوید

برچسب ها: دانستنی ها ، مد روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار