خاطره‌ای جالب از شهید سید یحیی براتی +عکس‌نوشته

به مناسبت نیمه آذر ماه سالروز شهادت سیدیحیی براتی دومین شهید مدافع حرم در سوریه، خاطره‌ای جالب از وی را می‌خوانید.

خاطره‌ای از شهید سید یحیی براتی+ عکسنوشتهبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شهدای مدافع حرم برای دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام از جان خود گذشتند و با اقتدا به امام حسین علیه السلام و مرام و معرفت ایشان به شهادت رسیدند.

شهید مدافع حرم سیدیحیی براتی دومین شهید مدافع حرمی بود که در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها در کشور سوریه به فیض شهادت نائل آمد. این شهید مدافع حرم در نیمه آذر ماه سال ۹۴ توسط تکفیری‌های داعشی به شهادت رسید.

آنطور که همرزمان شهید سید یحیی براتی نقل کرده‌اند، سید یحیی در شهر حلب کشور سوریه در حالی‌ که کنار تانک ایستاده بود، با شلیک دشمن تانک منفجر و در اثر اصابت ترکش‌ها به سرش مجروح می‌شود. هم‌رزم‌های سید یحیی تعریف می‌‌کنند که شهید سیدیحیی تا بیمارستان دمشق هم زنده بود اما دقایقی پس از انتقال پیکر وی به بیمارستان به شهادت رسیده است.

نکته جالب توجه این است که سیدیحیی در حالی به شهادت رسید که ذکر یا حسین (ع) را به لب داشته و به گفته همسر این شهید والامقام، سید یحیی آرزوی شهادت را از امام رضا علیه السلام طلب کرده بود و در نهایت در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها به این آرزوی خود دست پیدا کرده و آسمانی شده است.

هم اکنون مزار دومین شهید مدافع حرم سوریه در گلزار شهدای احمدآباد قرار گرفته است و زیارتگاه دوستداران و ارادتمندان به شهدا است. در ادامه این خبر خاطره‌ای از مادر شهید سید یحیی براتی را به نقل از مادر گرانقدر وی بخوانید.

ریا میشه؛

هفده ساله بود می دیدم تا دیر وقت بیدار است پاسی از نیمه شب می‌گذشت و صدای زمزمه های مناجاتش هنوز به گوش می‌رسید.
گاهی به داخل اتاق سرک می‌کشیدم، در حال خواندن نماز شب بود و زمزمه‌هایی که با خدایش داشت. وقتی می‌پرسیدم چکار می‌کردی تا آخر شب بیدار بودی؟
_امتحان می‌خوندم.
_چی میگی مادر! من که دیدم داشتی نماز شب می‌خوندی.
_ مادر جون دیگه نگو!! ریا میشه.

خاطره‌ای از شهید سید یحیی براتی+ عکسنوشته

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، مدافعان حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.