بارش۲۶۸ میلیمتری میزان بارش‌های سال زراعی در لرستان

مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: میزان بارش‌های سال زراعی در استان به ۲۶۸ میلیمتر رسید و سامانه بارشی تا اواخر امروز در منطقه فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، ناصر هاشمی مدیر کل هواشناسی لرستان اظهارداشت: سامانه بارشی از ۲ روز پیش فعال شده و همچنان شاهد بارش باران در شهر‌های استان هستیم که در ارتفاعات شهرستان‌های دورود، بروجرد، الشتر، ازنا، نورآباد و الیگودرز بارش به صورت برف است.

وی اضافه کرد: میزان بارش‌ها طی ۴۸ ساعت گذشته در استان ۳۵ میلیمتر ثبت شده است که بیشترین بارش‌ها مربوط به شهرستان پلدختر با ۵۰ میلیمتر بارندگی و کمترین میزان بارش مربوط به شهرستان ازنا با ۲۲ میلیمتر بارندگی است.

هاشمی اظهار داشت: میزان بارش‌های سال زراعی در استان به ۲۶۸ میلیمتر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۱۸ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی میانگین بارش باران در استان لرستان طی سال زراعی ۵۲۰ میلیمتر است که تا کنون ۴۹ درصد از میزان بارش محقق شده و امیدواریم که زمستان پر بارشی نیز داشته باشیم.

مدیر کل هواشناسی لرستان با اشاره به کاهش دمای هوا افزود: با خروج این سامانه بارشی از منطقه شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود به طوری که پدیده یخبندان پیش بینی می‌شود و از فردا جوی آرام در منطقه حاکم است و تا اواخر هفته پدیده خاصی وجود ندارد.

وی بیان کرد: استان لرستان به لحاظ بارندگی چهارمین استان کشور است که بعد از استان‌های گیلان، کهکیلویه و بویر احمد، ایلام بیشترین بارش‌ها را دارد.

انتهای پیام/م

میزان بارش‌های سال زراعی در  لرستان به ۲۶۸ میلیمتر رسید

برچسب ها: بارندگی ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.