ممنوع شدن شکار پرندگان در تالاب های پلدختر

رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: شکار پرندگان مهاجر در محدوده تالاب های این شهرستان ممنوع می باشد. شکار پرندگان در تالاب های پلدختر ممنوع شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی الشتری نژاد، رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: شکار پرندگان مهاجر در محدوده تالاب‌های این شهرستان ممنوع می‌باشد.

علی الشتری نژاد اظهار داشت: تالاب‌های پلدختر به ویژه تالاب گری بلمک با توجه به افزایش میزان بارندگی‌ها و بالا آمدن سطح آب و بلحاظ قرار گرفتن در مسیر مهاجرت پرندگان زیستگاه مناسبی برای زمستان گذرانی پرندگان هستند.
وی افزود: با توجه به اهمیت ملی و بین المللی، ممنوعیت شکار پرندگان به ویژه پرندگان آبزی و کنار آبزی و احتمال ناقل بودن آنان در رابطه با بیماری آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان مهاجر شکار پرندگان در شهرستان ممنوع شده است.
تالاب‌های ۱۱ گانه شهرستان پلدختر در ۱۲ کیلومتری جاده پلدختر - اندیمشک در ۲ منطقه، ولی عصر و تنگ فنی واقع شده اند که با توجه به داشتن جلوه‌های بسیار زیبا در میان کوه‌ها و درختان و وجود پرندگان مهاجر در فصول سرد سال ظرفیت قابل توجهی برای جذب گردشگران و طبیعت دوستان می‌باشند.
شهرستان پلدختر در ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان لرستان واقع شده است.

انتهای پیام /ب

شکار پرندگان در تالاب‌های پلدختر ممنوع شد

برچسب ها: محیط زیست ، پرندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.