رضایی‌کوچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تسهیلات مسکن پاسخگوی ۲۵ درصد از قیمت ملک است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به نابسامانی‌های ایجاد شده در بازار مسکن تسهیلات ارائه شده تنها ۲۵ درصد از قیمت مسکن را شامل می‌شود.

تسهیلات مسکن 25 درصد از قیمت ملک را جوابگو است / افزایش تسهیلات مسکن در راه استمحمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت مسکن نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی داشته است، گفت: هم اکنون تسهیلات ارائه شده برای خرید مسکن جوابگوی این بازار نیست و تنها ۲۵ درصد از قیمت مسکن را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در گذشته قبل از افزایش قیمت مسکن تسهیلات خرید تنها ۵۰درصد قیمت را شامل می‌شد و متقاضیان ۵۰درصد از مبلغ را باید خودشان تأمین می‌کردند، اما هم اکنون با رشد چند برابری قیمت‌ها میزان آورده متقاضیان باید افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: ۲۷۰ محله تهران آماده بازآفرینی شهری/ وضعیت قیمت مسکن در اسفند ماه چگونه خواهد بود؟


رضایی‌کوچی با اشاره به اینکه باید ارزیابی‌های دقیقی از قیمت مسکن انجام شود، گفت: پس از ارزیابی‌های صورت گرفته باید تسهیلات ۷۰ درصد از قیمت‌ها را شامل شود و متقاضیان خرید تنها ۳۰درصد آورده داشته باشند و هم اکنون این طرح در بانک مرکزی و بانک مسکن در حال بررسی است و امیدواریم هر چه سریعتر اقدامات لازم برای پرداخت آن انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: متأسفانه متقاضیانی که تسهیلات خرید مسکن را از بانک مسکن دریافت کرده‌اند با توجه به تغییر شرایط اقتصادی در کشور ‌نمی توانند واحد مسکونی مورد نظر خود را خریداری کنند و همین موضوع باعث ایجاد نابسامانی در بازار مسکن شده است.

وی در پایان گفت: هم اکنون طبق اعلام بانک مسکن دو هزار نفر ماهانه تسهیلات دریافت می‌کنند، ولی این تسهیلات منجر به خرید ملک و یا مسکن نمی‌شود و همین امر نشان  دهنده آن است که وام‌های ارائه شده جوابگوی این بازار نیست.

انتهای پیام /

 تسهیلات مسکن ۷۰ درصد از قیمت‌ها را شامل شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار