اجرای طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس منطقه طرقبه و شاندیز

مجری طرح نماد آموزش و پرورش منطقه طرقبه و شاندیز گفت: این طرح به منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس و آگاهی معلمین در برخورد با دانش آموزان صورت می‌گیرد.

بهجت درخشش مجری طرح نماد آموزش و پرورش منطقه طرقبه و شاندیز در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،گفت: اجرای طرح نماد که برگرفته شده از نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان است از سوی وزارت خانه آموزش و پرورش کشور به عهده ۵ استان  گذاشته شده که این طرح استان خراسان رضوی را هم شامل می‌شود.
 
وی افزود: هدف از اجرای این طرح آگاهی معلمین در برخورد با دانش آموزان آسیب زا است که به صورت مشاوره به آن‌ها آموزش‌های لازم در این زمینه داده می‌شود. همچنین در این طرح علاوه بر معلمین، اولیای دانش آموزان نیز برای بالا بردن سطح آگاهی در برخورد با فرزندان خود شرکت می‌کنند.

مجری طرح نماد آموزش و پرورش منطقه طرقبه و شاندیز گفت: ما در این طرح از معلمین می خواهیم تا دانش آموزان آسیب دیده از قبیل:، طلاق، جدایی پدر ومادر، اعتیاد را غربالگری  را پس از مشاوره های لازم به ما معرفی کنند.

درخشش ادامه داد: این دانش آموزان پس از شناسایی و غربالگری اسامی آن‌ها در سامانه نماد ثبت می‌شود و به اداره‌های دیگر از جمله، بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، اداره کار و تعاون اجتماعی، فرمانداری ارجاع داده می‌شوند.

وی در رابطه با علت اجرای این طرح در منطقه طرقبه و شاندیز افزود: این طرح به صورت کشوری است و از هر استان تنها یک شهر مجاز به اجرای آن می‌باشد که آموزش و پرورش منطقه طرقبه و شاندیز برای این طرح انتخاب شده است.

مجری طرح نماد آموزش و پرورش منطقه طرقبه و شاندیز گفت: تمام مشاوره‌های این طرح دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری هستند که از تمامی نواحی آموزش و پرورش مشهد انتخاب شده اند.
 
انتهای پیام// ن.ط

اجرای طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی در آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.