بدترین کارهایی که عمر کاناپه را کوتاه می‌کند

متاسفانه بیشتر مردم به خوبی از کاناپه‌های خود مراقبت نمی‌کنند و در نتیجه این وسیله خیلی زودتر از زمان معمول کهنه و فرسوده می‌شود.

 به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  براساس قانون طلایی مبلمان، یک کاناپه ارزان‌قیمت یا متوسط، باید ١٠‌سال عمر کند؛ درحالی‌ که یک کاناپه گران و لوکس ٢٥‌سال عمر می‌کند،  اگر نمی‌خواهید مجبور به خرید یک کاناپه جدید بشوید، از انجام این ٦ کار خودداری کنید.


بیشتربخوانید :نکات کاربردی برای شستشوی پرده ها


١- نشستن در یک نقطه
انسان‌ها برده عادت هستند و اغلب هنگام استراحت، بدون هیچ فکری نقطه‌ای را انتخاب می‌کنند که همیشه می‌نشستند، اما نشستن در یک نقطه به‌طور مداوم، منجر به خراب‌شدن و خردشدن فیبرهای آن نقطه خواهد شد. بنابراین سعی کنید در زمان‌های مختلف، در قسمت‌های مختلف کاناپه بنشینید. اگر یک روز سمت راست نشستید، فردا در سمت چپ آن استراحت کنید و در روز دیگر در وسط کاناپه بنشینید. توزیع وزن به‌طور مناسب درطول زمان کمک می‌کند کاناپه خیلی دیرتر فرسوده و خراب شود.

٢- نچرخاندن کوسن‌ها
اگر می‌خواهید طول عمر کاناپه شما افزایش یابد، توصیه می‌کنیم کوسن‌ها را براساس یک قاعده منظم بچرخانید. هر از چندگاهی آنها را بردارید و جایش را عوض کنید. چرخاندن کوسن‌ها باعث می‌شود که شکل و فرم خود را از دست ندهند و تورفتگی‌های آن پر شود.

٣- خوابیدن روی کاناپه
کاناپه‌ها برای نشستن هستند، نه برای خوابیدن؛ اگرچه هنگامی که خسته از سر کار برمی‌گردیم، خوابیدن روی کاناپه می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد اما باید بدانید که این وسیله برای خوابیدن طراحی نشده است. در طولانی‌مدت، فرم کاناپه و کوسن‌ها به تدریج خم و خراب می‌شوند. بنابراین گاهی یک چرت کوتاه روی کاناپه بد نیست اما اگر تصمیم دارید ٨ساعت روی آن بخوابید، بهتر است مستقیم به اتاق خواب خود بروید.

٤- تمیزنکردن کاناپه
اگر شما هم مثل برخی از مردم عادت دارید بیشتر کارهایتان را روی کاناپه انجام دهید اما به تمیزی آن توجه نمی‌کنید، باید به ‌زودی خود را آماده خرید یک کاناپه دیگر کنید. البته شاید در نگاه اول به نظر برسد کاناپه شما تمیز است اما مطمئن باشید روی آن پر از سلول‌های مرده‌پوست، ذرات خاک، گردوغبار و ذرات غذاست. مهم نیست که چگونه کاناپه خود را تمیز می‌کنید فقط به یاد داشته باشید برای افزایش طول عمر این وسیله، باید به‌طور منظم آن را تمیز کنید.

٥- گذاشتن زیر نور آفتاب
نور آفتاب می‌تواند پارچه‌های خاص را سفید کند و در موارد دیگر باعث رنگ‌ورورفتن آن در طول زمان شود، بنابراین به این نکته توجه کنید و کاناپه خود را زیر نور آفتاب نگذارید. اگر پشت کاناپه در معرض نور آفتاب باشد، به تدریج رنگ آن قسمت رفته و روشن‌تر از رنگ جلوی کاناپه خواهد شد و برعکس آن نیز، درست است. بنابراین برای جلوگیری از این دورنگی توصیه می‌کنیم کاناپه خود را در معرض نورآفتاب قرار ندهید یا در غیراین‌صورت به‌طور مرتب آن را بچرخانید.

٦- پاک‌نکردن لکه‌ها
اگر چیزی روی کاناپه شما ریخت، سریع آن را پاک کنید. اگر لکه‌ها روی پارچه بمانند، به بافت داخل آن نفوذ کرده و پاک‌کردن آن سخت یا غیرممکن خواهد شد؛ البته این به جنس پارچه و مواد آن بستگی دارد اما به هرحال اگر به تمیزی کاناپه خود توجه نکنید، باید منتظر فرسوده‌شدن آن زودتر از زمان معمول بشوید.

منبع: روزنامه شهروند

انتهای پیام/

چه کارهایی باعث کوتاه شدن عمر کاناپه می شود؟

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار