رئیس شورای شهر مشهد:

سالهاست که در همایش‌ها صدای زنگ خطر بحران آب را می‌شنویم

رئیس شورای شهر مشهد گفت: از سال‌ها پیش مطالعاتی در زمینه آب و بحران آن در شورای شهر و شهرداری مشهد انجام شده که در این راستا حرکت‌های جدیدی را آغاز کردیم.

سالهاست که در همایش‌ها صدای زنگ خطر بحران آب را می‌شنویم/پژو هشگران زیادی هشدار داده اند که به سوی بحران آب در حال حرکت هستیم
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر مشهد در در دومین جشنواره ملی فناوری‌های آب که با همکاری معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در مشهد در حال برگزاری است، گفت: در شورای شهر مشهد و شهرداری مشهد از سال‌ها پیش مطالعاتی در زمینه آب و بحران آب انجام شده است و این مطالعات را تداوم بخشیدیم و حرکت‌های جدیدی را آغاز کردیم.

وی با اشاره به نکته ای درباره کنترل و مدیریت بحران آب گفت: ما سالانه منابع مناسبی در اختیار آب و فاضلاب قرار می دهیم و ١٢٠ میلیارد تومان اعتباری که در نظر گرفته می شود ٥٠ درصد آن سهم توسعه آب و فاضلاب است که این رقم می‌تواند طول دوره تکمیل شبکه فاضلاب مشهد را به یک دوم کاهش دهد.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: با توجه به شرایطی که با آن مواجه هستیم لایحه‌ای شهرداری ارائه کرده و در هفته آینده در صحن علنی شورای شهر این لایحه مطرح می‌شود که الزام همه سازندگان برای بازچرخانی آب‌های خاکستری در آن مطرح شده است.

حیدری افزود: طبق این لایحه تمام مراکز دولتی باید حتما تکنولوژی بازگردانی آب را در سیستم ساختمانی خود اجرا کنند و در قبال آن تشویق‌هایی دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقدام دوم این لایحه این است که کلیه پروانه‌های ساختمانی که صادر می‌شود ضمانت‌های اجرایی از آن ها اخذ خواهد شد و باید از ابزار کاهنده مصرف آب استفاده شود.
 
رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه ٥ هزار هکتار فضای سبز مشهد است و در جهت حفظ و گسترش آن اقدامات مهمی انجام شده است گفت: با مجوزی که از وزرات نیرو دریافت کردیم ، استفاده از ١٢ کیلومتر پساب‌های مشهد تقریبا نیاز مشهد برای ٥هزار هکتار فضای سبز برآورده خواهد شد.

حیدری افزود: جدا سازی آب خام از آب شرب تا ١٥٠ کیلومتر در مشهد انجام شده ، تغییر الگو‌های کشت در بحث چمن و گونه‌های گیاهی نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام//آ.ح
 

جدا سازی آب خام از آب شرب تا ١٥٠ کیلومتر در مشهد انجام شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار