امشب، ماه به گره نزولی می‌رسد

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: امشب ساعت ۲۱:۲۷ ماه به گره نزولی خود می‌رسد و پایین‌تر از نوار مداری زمین قرار خواهد گرفت.

مسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از رسیدن ماه به گره نزولی خبر داد و اظهار کرد: روز دوشنبه 19 آذر ماه جاری در ساعت 21:27 ماه به گره نزولی خود می‌رسد و برای دو هفته آینده پایین‌تر از نوار مداری زمین قرار خواهد گرفت.

////

وی درباره قرار گرفتن ماه در گره نزولی ادامه داد: لازم به توضیح است که با توجه به تقاطع صفحه مداری ماه با صفحه زمین، دو نقطه به دلیل زاویه‌ بین مدار این دو جرم آسمانی ایجاد می‌شود؛ یکی از نقاط تقاطع گره صعودی و دیگری گره نزولی نامیده می‌شود.

عتیقی افزود: ماه در گردش ماهانه خود به دور زمین ابتدا با رسیدن به گره صعودی بالاتر از صفحه مداری زمین قرار خواهد گرفت، پس از گذشت دو هفته به گره مقابل آن  یعنی گره نزولی می‌رسد و پایین صفحه مداری زمین قرار خواهد گرفت.

////

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران بیان کرد: این ویژگی گردش ماه به دور زمین یکی از حرکات رخ گردی ( LIBRATION) به نام رخ گردی عرضی را ایجاد می‌کند که در طی یک ماه عرض‌های جغرافیایی شمالی‌تر و جنوبی در ماه را در معرض دید ناظران و رصدگران زمینی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار