اعطای ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از اعطای ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان استان اردبیل خبر داد.

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در هشت ماهه نخست سال‌جاری به خانوار تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است، گفت: تسهیلات پرداختی از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت در اختیار مددجویان مستعد اشتغال قرار گرفت تا بتوانند شغل‌های مورد نظر خود را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هزار و ۴۲۱ فرصت شغلی در هشت ماهه نخست سال‌جاری برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل ایجاد شده است، افزود: در تلاش هستیم تا با ایجاد اشتغال مولد، بتوانیم علاوه بر مددجویان تحت حمایت برای سایر افراد جویای کار نیز شغل مناسب فراهم شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق بانک‌های عامل در اختیار مددجویان قرار گرفته است، بیان کرد: بیش از هزار مددجوی تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال و خودکفایی از بانک‌های عامل وارد بازار کار شده‌اند.

سیفی با بیان اینکه ۴۱۰ نفر از مددجویان نیز با بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند، گفت: بیش از 5 میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت شده است تا مسیر خوداتکایی خانوار تحت حمایت هموارتر شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ طرح اشتغال‌زایی در زمینه دامپروری اجرا شده است، اعلام کرد: به دلیل موفقیت مددجویان در اجرای طرح دامپروری و همچنین ظرفیت بسیار مناسب منطقه برای بهره‌وری‌های دامی، کمیته امداد استان اردبیل نیز با شناسایی دقیق این ظرفیت‌ها می‌کوشد گام‌های موثرتری برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت بردارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل به اجرای ۵۴۷ طرح خدماتی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح‌های خدماتی هم دقت کافی صورت گرفته است تا بر اساس نیاز بازار و همچنین شهروندان اردبیلی خدمات قابل توجه به آنها ارائه شود تا کسب و کار خانوار تحت حمایت به ثمر نشیند.

 سیفی با بیان اینکه مددجویان با اجرای ۱۷۵ طرح صنایع‌دستی می‌کوشند تا ضمن کسب درآمد، میراث گران‌بهای این استان را نیز در قالیبافی، گلیم، فرشبافی، جاجیم و دیگر زمینه‌ها حفظ کنند، گفت: یکی از محصولات مهم استان اردبیل در عرصه گردشگری، صنایع دستی است که تلاش داریم با آموزش‌های لازم به مددجویان آنها را برای راه‌اندازی کارگاه‌های مولد در این زمینه یاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۶ طرح اشتغال نیز در زمینه کشاورزی برای خانوار تحت حمایت اجرا شده است، گفت: ۱۹ طرح صنعتی و معدنی و همچنین یک طرح در زمینه شیلات توسط خانوار تحت حمایت به اجرا گذاشته شده است که نقش بسزایی را در خودکفایی آنها ایفا می‌کند.
سیفی با بیان اینکه سوق خانوار تحت حمایت به سمت کارآفرینی از مهم‌ترین رویکردهای کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: کارگاه‌های آموزشی در زمینه کارآفرینی برای مددجویان اردبیلی برگزار می‌شود که امید است آنها با فراگیری آموزش‌های لازم بتوانند در کنار توسعه مشاغل خود، افراد جویای کار منطقه را نیز از شغل مناسب بهره‌مند کنند.

انتهای پیام/ح

ایجاد بیش از هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.