شهنازی: برای ورزشکاران مدال آور در المپیک ۲۰۲۰ برنامه ریزی کرده ایم

دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: ورزشکارانی که شانس مدال در المپیک ۲۰۲۰ را دارند را شناسایی و برای آن‌ها برنامه ریزی کرده ایم تا مورد نظارت و حمایت قرار بگیرند.  

شاهرخ شهنازی، دبیر کل کمیته ملی المپیک در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه ریزی این کمیته برای ورزشکاران مدال آور در المپیک 2020 ژاپن بیان کرد: در نشست اخیری که در ستاد بازی های 2020 داشتیم، تصمیم گرفته شد، رشته هایی که سابقه مدال آوری دارند، مورد بررسی دقیق قرار بگیرند تا برنامه ریزی ها انجام شود. طی برآوردهایی که انجام دادیم، بین 8 تا 10 رشته مدال آور یا شانس مدال هستند و تصمیم ستاد به عنوان مرکز اصلی تصمیم گیری برای کمیته المپیک و وزارت ورزش و جوانان آن است که فرد به فرد قهرمانان که بیشترین شانس را دارند، شناسایی و مورد نظارت و حمایت قرار بگیرند. 

او افزود: گروه کارشناسی که متشکل از اعضای کمیته ملی المپیک است، قرار است فرد به فرد را مورد بررسی دقیق و ... انجام دهند تا آنها بدون ذغدغه و با تمرکز لازم راهی المپیک شوند. در این بررسی ها مستقل عمل می کنیم و کاری به مدیران رفته و بازنشسته نداریم. ورزشکاران و مربیان تقریبا شناخته شده هستند و برای مثال معین است که در کشتی و یا وزنه برداری چه کسانی شانس مدال دارند. البته اگر در این فاصله چهره های جدیدی بیایند، آنها نیز در این فهرست قرار خواهند گرفت.

شهنازی ادامه داد: باید یاد بگیریم با قانون حرکت کنیم و خودمان را با آن تطبیق بدهیم. با اتفاقی که در سطح ورزش کشور افتاد اما همچنان در صدد هستیم تا از روسای بازنشسته فدراسیون ها در آن بخش های مختلف استفاده کنیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان گفت: حضور مهدی تاج در فدراسیون فوتبال قانونی بود، زیرا از ماده 60 قانون خدمات کشوری استفاده کرد اما درباره بحث ادامه فعالیت اعضای بازنشسته هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال باید این موضوع در مجمع مطرح شود.


بیشتر بخوانید:

اساسنامه کمیته ملی المپیک چه تغییراتی می کند؟

شهنازی: آگاهی نداشتن در بخش حقوقی ورزش برایمان مشکل‌ساز شده است

شهنازی: باید به حقوق ورزشی در ایران بیشتر توجه کنیم / حق قانونی تاج بود که از ماده ۶۰ قانون خدمات ایثارگری استفاده کند


انتهای پیام/

اظهارات دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره برنامه ریزی این کمیته برای المپیک 2020

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار