شهنازی: باید به حقوق ورزشی در ایران بیشتر توجه کنیم / حق قانونی تاج بود که از ماده ۶۰ قانون خدمات ایثارگری استفاده کند

دبیر کل کمیته ملی المپیک در نشست خبری درباره کنگره زنان حقوقدان بین المللی پاسخگوی سئولات اصحاب رسانه بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک در نشست خبری درباره کنگره زنان حقوقدان بین المللی اظهار کرد: خوشبختانه خانم عزیزی که در بحث حقوقی کمیته فعالیت هایی را انجام داده است ، با  تصمیم گرفت در سطوح بین المللی هم فعالیت هایش را دنبال کند.عزیزی پیشنهاد کرد کنگره ای برگزار شود که با کمک حامی مالی حمایت صورت بگیرد.   گاها بین فدراسیون و فدراسیون های ورزشی مشکلاتی پیش آمده که با تشکیل دادن کارگروه هایی متخصص می توانیم بیشتر این مسائل را رفع رجوع کنیم.

او افزود: اگر ما در CAS  شاخه ای داشته باشیم به طور قطع می توان به حل آن مشکل امیدوار بود.فکر می کنم با توجه به رابطه خوبی که خانم عزیزی دارد شک ندارم در آینده می توانیم با کمک نهادهای وابسته کار را به شکل درستی پیش ببریم.

در بازی های آسیایی اینچئون حق ورزشکار ما را خوردند

دبیر کل کمیته ملی المپیک در ادامه بیان کرد: ما در اینچئون شاهد ناداوری در یکی از رشته های ورزشی بودیم و می بایست این مسئله را به صورت کتبی داده می شد تا به این اعتراض رسیدگی شود اما به دلیل فضای معنوی و احساسی که وجود داشت این اعتراض به صورت شفاهی بیان شد که ترتیب اثر داده نشد هر چند که مسئولان مسابقات حق را به ورزشکار ما و کاروان ایران دادند ولی بهانه آن ها این بود که مسیر قانونی طی نشده است و به همین دلیل حق را به ورزشکار کره ای دادند.

باید به سمتی برویم که دادگاه های ما مورد تائید CAS باشد

شهنازی در ادامه این نشست در خصوص برگزاری این کنگره گفت: در تلاش هستیم تا یک نهادی را به وجود بیاوریم و در آن خصوص بحث هایی که مربوط به حقوق ورزشی می شود به بحث و تبادل نظر بپردازیم که در آن نکته اصلی آموزش است. باید دادگاه های ورزشی ما به سمت پیشی برود که ما مورد تائید CAS باشد. در رشته های مختلف ورزشی قوانین مختلفی وجود دارد و ما باید اشرافیت کامل به تمام علوم ورزشی روز دنیا داشته باشیم تا مشکلات سد راه ما نشود. باید یک حرکت مستمر داشته باشیم. در کمیته به دلیل اهمیت کار بودجه برای این کار اختصاص می دهیم.

باید با بالابردن علم روز دنیا بتوانیم توان رقابت با عربستان را پیدا کنیم

او در مورد پرونده های مختلف به خصوص پرونده گومز در فوتبال گفت: من باید بگویم در رابطه با مسئله گومز شکست خوردیم. همچنین در پرونده مربوط به عربستان که باید در کشور ثالث رقابت ها برگزار شود هم فیفا صحبت ها و درخواست های IOC را در درجه چندم قرار داده است. مسئله ایران و عربستان سیاسی است و به علت وضعیت مالی که این کشور دارد توانسته در فوتبال آسیا نفوذ پیدا کند و ما هم باید با بالا بردن دانش و علم روز مدیریت با آنها به رقابت بپردازیم.باشگاه ها ناآگاهانه قراردادهایی می بندند که شاید مشکل ساز باشد.

بحث حقوق ورزشی در کشور ما ضعیف است و باید آن را تقویت کنیم

شهنازی در مورد کسر امتیاز از فولاد خوزستان هم تصریح کرد: در پرونده فولاد وظیفه کمیته ملی المپیک رسیدگی نیست بلکه باید مراتب قانونی رعایت شود. بحث حقوق ورزشی در کشور ما ضعیف است و باید آن را تقویت کنیم.باشگاه ها ناآگاهانه قراردادهایی می بندند که شاید مشکل ساز باشد.

حق قانونی تاج بود که از ماده 60 قانون خدمات ایثارگری استفاده کند

او در پایان گفت: باید همه کمک کنیم که ایران در جام ملت های آسیا حضور داشته باشد. حق قانونی تاج بود که از ماده 60 قانون خدمات ایثارگری استفاده کند. بحث ادامه فعالیت اعضای بازنشسته هیئت رییسه فدراسیون فوتبال باید در مجمع مطرح شود و امیدوارم آنها اجازه دهند جوان ها بیایند تا فیفا حساس نشود.


بیشتربخوانید:


انتهای پیام/

اظهارات شهنازی در حاشیه کنگره زنان حقوقدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار