استاندار هرمزگان خبر داد؛

تامین آب شرب مورد نیاز بندرعباس از طریق آب شیرین کن تا پایان سال آینده

استاندار هرمزگان گفت: تا پایان سال ۲۰ هزار متر مکعب دیگر به ظرفیت آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس افزوده می‌شود.

تا سال آینده همه آب مورد نیاز مردم بندرعباس از طریق آب شیرین کن تامین می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، همتی استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از مرحله نخست پروژه آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس گفت: تا پایان سال ۲۰ هزار متر مکعب دیگر به ظرفیت آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس افزوده می‌شود و این آب شیرن کن تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری کامل می‌رسد.

وی با اشاره به برنامه ریزی پایدار برای آبرسانی به هرمزگان افزود: تا سال آینده همه آب مورد نیاز مردم بندرعباس از طریق آب شیرین کن تامین می‌شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر ضرور ت. ترویج و توسعه فرهنگ مصرف درست آب گفت: برای تولید هر مترمکعب آب از طریق آب شیرین کن حدود ۵ هزار تومان هزینه می‌شود که به مردم با قیمت کمتر از ۵۰۰ تومان داده می‌شود.

همتی افزود: از هزارو ۲۰۰ روستای استان حدود ۷۰۰ روستا دچار بحران خشکسالی هستند که تلاش می‌شود با توسعه آب شیرین کن‌ها این مشکل حل شود.

وی گفت: با توجه به مشکل کم آبی تا کنون بیش از ۱۰ آب شیرین کن در استان به بهره بردرای رسیده است و ۱۵ آب شیرین کن دیگر هم در دست ساخت است.

استاندار هرمزگان با اشاره به افزایش طرح‌های آبخیز داری در استان افزود: با توجه به مشکال کم آبی در روستا‌ها و شرق استان ۲۰۰ پروژه آبخیزداری در دست ساخت است که ۸۰ پروژه به بهره برداری رسیده است.

همتی گفت: سد گابریک در حال ساخت است و کار‌های مطالعاتی ساخت دو سد دیگر انجام شده است که قرار است عملیات ساخت آن به بخش خصوصی واگذار شود.

ظرفیت تولید آب آشامیدنی آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی بندرعباس در پایان اجرای مرحله نخست، ۲۰ هزار مترمکعب در روز معادل ۲۳۰ لیتر بر ثانیه است که پس از اجرای فاز نهایی به ۱۰۰ هزار مترمکعب در روز می‌رسد.

با بهره برداری کامل سایت آب شیرین کن صد هزار متر مکعبی بندرعباس ۵۰ درصد نیاز آبی استان بر طرف می‌شود.

انتهای پیام/ر


توسعه آبرسانی به هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.