معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان از رفع تصرف ۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان خبر داد و گفت:در این رابطه دو نفر به اتهام تصرف عدوانی و تخریب اراضی ملی تحت تعقیب قضائی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، امیدرضایی معاون دادستان عمومی و انقلاب شهرستان منوجان گفت: علاوه بر رفع تصرف از اراضی ملی، در این رابط یک حلقه چاه غیر مجاز نیز پر و مسلوب المنفعه گردید.

وی افزود: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری (حفظ‌الله تعالی) مبنی بر مبارزه با پدیده زمین‌خواری و تعرض به منابع طبیعی و تخریب محیط زیست شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان با حساسیت ویژه و با رصد امور برخورد با این جرائم را در دستور کار عملیاتی خود قرار داده است.

رضایی گفت: در راستای برخورد با متجاوزین به اراضی ملی گزارشی از اداره منابع طبیعی شهرستان منوجان مبنی بر اینکه در یک از روستا‌های بخش مرکزی شخصی اقدام به تصرف قریببه سی هزار متر مربع از اراضی ملی نموده است واصل شد.

این مقام قضائی افزود: پس از وصول گزارش و بازدید از منطقه و با توجه به اهمیت حفظ حقوق بیت المال موضوع در دستورکار دادستانی قرار گرفت و با دستورات قضائی نسبت به رفع تصرف از اراضی ملی مذکور اقدام گردید.

وی گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که زمین خواری همواره یک جرم محسوب می‌شود و قانونگذار نیز برای آن مجازات در نظر گرفته است و خرید و فروش زمین‌هایی که مشمول زمین خواری شده ممنوع است.

رضائی افزود: در این رابطه دو نفر به اتهام تصرف عدوانی و تخریب اراضی ملی تحت تعقیب قضائی قرار گرفته اند و پرونده‌ای برای متهمان تشکیل و در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان منوجان در حال رسیدگی است
انتهای پیام/ی

مبارزه با زمین خواری در کرمان

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار