وظیفه قوه قضائیه تنها رسیدگی به پرونده ها نیست/سجام پل ارتباطی مردم با مسئولان

مدیر کل پیشگیری های مردمی معاونت اجتماعی دادگستری کشور گفت:مردم می توانند در سامانه سجام با مسئول مرتبط در قوه قضاییه ارتباط برقرار کنند. 

وظیفه قوه قضائیه تنها رسیدگی به پرونده ها نیست/سجام پل ارتباطی مردم با مسئولانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رفاهی مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کشور در بازدید از پایگاه فرهنگی اجتماعی محله کارگران بیرجند با بیان اینکه باید نگاهمان را به قوه قضاییه تغییر دهیم،گفت:قوه قضاییه 5 وظیفه مهم دارد که تنها دو مورد آن مربوط به پرونده های حل و فصل اختلافات و رسیدگی به شکایات است.

وی افزود : از جمله وظایف دیگری که قانون گذاری برای قوه قضاییه در نظر گرفته است طبق بند 5 اصل 156 قانون اساسی اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان است.

رفاهی گفت:تولیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی با قوه قضاییه و اجرای آن برعهده دستگاه های دیگر است.

مدیر کل پیشگیر‌ی های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه افزود : همکاری ، همگرایی ، کار مشارکتی برمبنای هم افزایی و رویکرد تعاملی از اقدامات ما در معاونت اجتماعی است لذا باید سازمان را با هم کوک کنیم و به سمت مردم برویم.

وی اظهار کرد:1600 برنامه با بودجه کم در حال اجرا ست و رویکرد ما به سمت همگرایی و پیشگیری از وقوع جرم اجتماعی است.

رفاهی بیان کرد:در پیشگیری از آسیب های اجتماعی علتی از باب علمی نیز لازم است لذا برای هر برنامه یک پیوست علمی دیده می شود و حق ندارید برنامه ای را اجرا کنید که پشتوانه علمی نداشته باشد.

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کشور گفت:سجام یکی از مهم ترین برنامه های قوه قضاییه برای نظارت غیر متمرکز است.

وی افزود:ما در کشور نظارت متمرکز داریم از جمله دولت ، قوه قضاییه و مجلس نظارت دارند اما برای رفع مشکلات نیاز به نظارت غیر متمرکز از جمله نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر مسئولان است که این کار از طریق سجام انجام می شود.

رفاهی گفت : سجام سامانه جامع اطلاعات مردمی است که هر فرد می تواند گزارش های گرفته شده خود را در اختیار مسئول مرتبط خود قرار دهد که تاکنون تعداد 400 نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

مدیر کل پیشگیری های مردمی معاونت اجتماعی دادگستری کشور افزود : برنامه سمن ها ، نهاد مذهبی و شبکه مدیران از دیگر فعالیت های معاونت اجتماعی قوه قضاییه است.

انتهای پیام/غ

 

برچسب ها: گاز ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار