کشت محصول کینوا برای اولین بار در استان کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: دانه کینوا یک شبه غله با ارزش غذایی و دارای اسیدهای آمینه ضروری و یک منبع غنی از کلسیم، فسفر، آهن بالا و سدیم پایین است .

کشت محصول کینوا برای اولین بار در استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: دانه کینوا یک شبه غله با ارزش غذایی و دارای اسیدهای آمینه ضروری و یک منبع غنی از کلسیم، فسفر، آهن بالا و سدیم پایین است .

عباس سعیدی افزود: کاشت گیاهان با مصرف اب کم در استان کرمان جزو سیاست های اصلی و اولویت دار این سازمان در استان است که میتواند در مصرف آب کشاورزی بیسترین صرفه جویی را داشته باشیم .

نجفی پژوهشگر و محقق کشت کینوا نیز گفت :کینوا گیاهی یک ساله است که در گروه شبه غلات دسته‌بندی می‌شود و معمولا به منظور برداشت محصول دانه کشت می‌شود.

وی افزود:ارزش غذایی بالا و بیشتر از غلات مثل گندم ،برنج و حبوبات ، مقاومت در برابر شوری،سرما و مصرف کم آب از مزایای کشت این محصول است .

کشاورزان استقبال کننده کشت این گیان نیز میگویند :قیمت مناسب ،کاهش مصرف اب و افزایش تولید از علل گرایش به کشت این محصول است.

اکنون در مناطق باغین و ماهان برای اولین بار این گیاه کشت و مورد آزمایش قرارگرفته است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار