برگزاری رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی در مشهد

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی و ایده پردازی به منظور تولید اسباب بازی مناسب با فرهنگ اصیل کشورمان از اولویت‌های برگزاری این همایش است.

برگزاری رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی در مشهدسید سعید رضا احمدی زاده، رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: متاسفانه ما در زمینه تولید اسباب بازی متناسب با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کمبود چشم گیری داریم که این تبعات زیادی را در پی خواهد داشت. به همین منظور نخستین جشنواره استارت آپی تولید اسباب بازی را در مشهد برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: با برگزاری این استارت آپ از ایده‌های خوب و قوی در زمینه تولید اسباب بازی استقبال خواهیم کرد به طوریکه با معرفی ایده‌های برتر به مراکز تحقیق و توسعه آن‌ها را به مرحله اجرایی و تولید انبوه برسانیم.


احمدی زاده بیان داشت:با توجه به اینکه مشهد قطب گردشگری زیارت هست و جایگاه قابل توجهی در فروش سوغات داشته و هم چنین اسباب بازی سهم مهمی را در سبد سوغات زائران در بر می‌گیرد، به همین خاطر رویداد ملی استارت آپی اسباب بازی را با مرکزیت مشهد برگزار می‌کنیم.

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی در ادامه بیان داشت: محور‌های اصلی این همایش ایده پردازی برای تولید اسباب بازی مرتبط با مفاهیم زیارت، فرهنگ ایرانی اسلامی و فرهنگ سنتی و محلی می‌باشد. هم چنین ایده پردازی در مورد اسباب بازی تیمی، اسباب بازی فکری، آموزشی و مهارتی، اسباب بازی الکترونیکی از دیگر محور‌های این همایش به شمار می‌آیند.

وی افزود:رویداد ملی استارتاپ اسباب بازی در مشهد با حضور ۲۳ تیم از سراسر کشوراز تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ آذرماه در برگزار خواهد شد. در این همایش ۶۵ درصد از تیم‌های شرکت کننده بومی خراسان رضوی هستند.

رئیس بنیاد نخبگان خراسان رضوی به لزوم ورود سیاست گذاران کلان فرهنگی به این موضوع اشاره و تصریح کرد: در بازار اسباب بازی ترویج فرهنگ غربی به راحتی صورت می‌گیرد وبرای جلو گیری از تبعات بسیار این مسئله نیازمند برنامه ریزی و ایده پردازی‌های قوی در تولید اسباب بازی مناسب با فرهنگ اصیل کشورمان می‌باشیم.

انتهای پیام//م. ص
 
 

ضرورت ورود سیاست گذاران کلان فرهنگی به مسائل اسباب بازی

برچسب ها: کودکان ، اسباب بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.