معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور :

سه میلیون و 400 هزار سند مسکن روستایی در کشور صادر شده است

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: سه میلیون و 4۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور، دارای سند مالکیت هستند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، محمدرضا شاملو در شورای اداری شهرستان نایین گفت: بنیاد مسکن از جان خود برای خدمت به روستاها و شهرها مایه می گذارد علی رغم اینکه امروز خیلی از امورات با تصویب و مصوبات حل نمی شود فقط با زبان مشترک و همدلی بین شوراها و دهیاری ها می توان خیلی از مشکلات مردم را مرتفع نمود.

وی با اشاره به اینکه وسعت یک سوم استان اصفهان متعلق به دو شهرستان نایین و خوروبیابانک است افزود : 63 هزار روستا در کل کشور وجود دارد که بالای 39 هزار آن 20 خانوار می باشند .

شاملو گفت : آثار و ابنیه های تاریخی که در دوشهرستان وجود دارد براحتی روستاها می توانند در این بخش نقش آفرینی کنند البته در بخش سرمایه های ساختمانی، ارزش املاک روستایی کاملا مورد غفلت قرار گرفته است اما می توان به همت شوراها و دهیاری ها زمینه آبادی روستاها را فراهم نمود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ضمن تاکید بر ارتباط بیشتر شوراها با بنیاد مسکن گفت : شوراها به عنوان بازوی اجرایی بنیاد مسکن در احیای بافت های تاریخی تلاش کنند چراکه امروز با وجود محدودیت در اعتبارات و منابع همچنین مشکلات جمعیتی در شهرستان های نایین و خوروبیابانک عاملی شده تا پاسخگوی خیلی از خواسته ها نباشیم.

شاملو در ادامه بابیان اینکه هر روستایی با شکل خاص خود، سنت های اجتماعی و فرهنگی مردم روستا و بکر بودن این فرهنگ ها می تواند برای بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی جذاب باشد که مورد غفلت قرار گرفته بود، گفت: از اواخر برنامه پنج ساله سوم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موضوع بهسازی و احیای بافت های باارزش را آغاز کرده و امروز آمادگی خود را جهت بهسازی آنها اعلام می کنیم.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در بیش از 25 هزار روستا با جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار هیچ نوع اقدامی به لحاظ اجرای طرح هادی دریافت نشده است.

شاملو در پایان اضافه کرد: سالانه حداقل 35 هزار میلیارد ریال برای اجرای تکالیف بنیاد و اجرای قانون برنامه از جمله ساماندهی نیاز اعتباری است.

گفتنی است در جلسه شورای اداری اختصاص 500 تن قیر رایگان به روستاهای دو شهرستان ، احیای دو روستا با طرح گردشگری ، برداشت محدودیت و موانعی که در بخشی از شهرها و روستاها وجود داشت و اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای زیرساخت های واحد های جدید از قول های معاون معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور برای نایین و خوروبیابانک بود.

انتهای پیام/ب

بیش از سه میلیون سند مسکن روستایی در کشور صادر شده است

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار