رئیس اورژانس فارس خبر داد؛

آماده باش اورژانس فارس در طرح امداد زمستانی

۱۹۰ پایگاه زمینی اورژانس ۱۱۵ استان فارس در طرح امداد زمستانی آمادگی کامل را دارند.

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: اورژانس پیش بیمارستانی برای امداد رسانی سریع به مصدومان و حادثه دیدگان احتمالی حوادث جاده‌ای و کاهش تلفات این حوادث در محور‌های اصلی و پرتردد، در طرح امداد زمستانی، آمادگی کامل دارد.

وی از آمادگی تمام پایگاه‌های شهری و جاده‌ای استان خبر داد و افزود: در استان فارس هم اکنون ۱۸۹ پایگاه زمینی، ۳ فروند بالگرد، ۵ دستگاه موتورلانس و ۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در طرح امداد زمستانی فارس آماده ارائه خدمت به هموطنانمان هستند.

به گفته مرادیان، تعداد تکنسین‌های آماده به خدمت در این طرح ۸۰۰ نفر هستند که در ۲۴ ساعت شبانه روز آماده همکاری و ارائه خدمت هستند.

او ادامه داد: رزمایش شروع طرح امداد زمستانی با همکاری اورژانس فارس، پلیس راهور، آتش نشانی، هلال احمر، سازمان امداد و نجات، امداد خودرو، اداره راه و شهرسازی و هواشناسی فارس در شیراز برگزار شد و ناوگان اورژانس به مناطق مختلف اعزام شدند.

مرادیان گفت: طرح زمستانی برای اعلام آمادگی سازمان‌های مشارکت کننده در این طرح با هدف کاهش تصادف از ۲۲ آذر تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد، همچنین تمامی آمبولانس‌های پایگاه‌های اورژانس نیز به تجهیزات فنی زمستانی شامل زنجیر چرخ، ضدیخ، وسایل گرمایی مجهز شده اند و آماده انجام ماموریت امدادرسانی در مناطق کوهستانی هستند.

وی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در راستای اجرای طرح امدادرسانی زمستانی انجام شده و اورژانس هوایی نیز در فصل زمستان برای خدمات‌رسانی به مصدومان حوادث احتمالی آمادگی کامل دارد.

مرادیان نسبت به استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد هشدار داد و گفت: مردم باید دودکش‌ها و شلنگ‌های گاز خود را حتما توسط کارشناسان چک کنند.

رئیس اورژانس فارس با بیان اینکه شهروندان اگر در محیط خانه دچار سرگیجه و سردرد شدند ابتدا پنجره را باز کرده و بعد با اورژانس ۱۱۵ برای دریافت کمک تماس بگیرند، اظهار داشت: همچنین اگر خواستند در فصل سرما به سفر روند، حتما زنجیر چرخ را همراه خود داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/م

آغاز طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار