لزوم همکاری آحاد مردم در نگهداری از راه‌ها و تاسیسات جاده‌ای لرستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: نگه داری از تاسیسات جاده و حریم راه و جلوگیری از تخریب این زیرساخت‌ها نیازمند همکاری و همراهی همه آحاد مردم است.

لزوم همکاری آحاد مردم در نگهداری از راه‌ها و تاسیسات جاده‌ای لرستانعباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، اظهارداشت: ۲۶ آذر یادآور فرمان تاریخی امام راحل به رانندگان مبنی بر تخلیه بنادر جنوبی کشور از کالا‌های ضروری مردم است که رانندگان وظیفه شناس با اقدامی انقلابی و بسیجی به این پیام امام (ره) لبیک گفتند و مایحتاج مردم را در اسرع وقت به اقصی نقاط کشور منتقل کردند. همچنین اول دیماه روز راهدار یادآور تلاش‌های شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر راهداران است که تلاش می‌کنند مسیری ایمن و بدون مخاطره برای مردم و کاربران جاده‌ای فراهم نمایند.

وی با اشاره به وظایف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: این اداره کل که از شهریور ۱۳۹۵ فعالیت خود را زیر نظر وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز کرده است دو وظیفه مهم و اساسی نگهداری از شبکه راه‌ها و مدیریت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر را در استان عهده‌دار است و مهم‌ترین فرصتی که در اختیار این مجموعه قرار دارد فرصت خدمت به مردم، به‌وجود آوردن زمینه سفر آسان و مطمئن برای آنان و نقش کلیدی در پیشرفت صنعت حمل و نقل کشور است.

وی از وجود هفت هزار و ۸۰۲ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴ هزار و ۶۵۶ دستگاه ابنیه و پل‌های بزرگ در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه استان از لحاظ توپوگرافی موقعیتی کوهستانی دارد و به دلیل وجود ۴۴۴ پل بزرگ بعد از استان‌های مازندران، گیلان و اصفهان چهارمین استانی است که بیشترین پل‌های بزرگ کشور را به خود اختصاص داده است هزینه ساخت و نگه‌داری راه در این استان از میانگین کشور بالاتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نگه‌داری از ۳۵ دستگاه تونل، تاسیسات جانبی راه اعم از روشنایی، حفاظ‌های میانی، نیوجرسی، خط کشی، علائم را از دیگر وظایف این اداره کل عنوان کرد و گفت: نگه داری از تاسیسات جاده و حریم راه و جلوگیری از تخریب این زیرساخت‌ها نیازمند همکاری و همراهی همه آحاد مردم است و چناچه نگه‌داری از حریم راه و تاسیسات جاده به مخاطره بیفتد توسعه شبکه راه‌های استان و کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد از این‌رو از عموم مردم درخواست داریم ما را یاری کنند.

وی با اشاره به گوشه‌هایی از عملکرد حوزه راهداری از مردم مناطق روستایی خواست از تخلیه نخاله‌ها در دهانه پل‌ها جلوگیری کنند تا در مواقع بارندگی مشکلی به وجود نیاید.

شرفی از آمادگی ۳۰۰ نفر نیرو، ۲۹ راهدارخانه، ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک؛ نیمه‌سنگین و سنگین و ... برای عملیات راهداری زمستانی در استان خبر داد و گفت: مردم نیز پیش از سفر برای اطلاع از وضعیت راه‌ها در تماس با سامانه‌های این اداره کل از جمله ۱۴۱ از وضعیت محور‌های مختلف اطلاع حاصل نمایند و درصورت ضرورت تجهیزات لازم ایمنی را به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان فعالیت‌های حوزه حمل و نقل این اداره کل در سال جاری گفت: در حال حاضر یکهزار و ۳۵۳ دستگاه ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در قالب ۸۷ شرکت با ۳ هزار و ۷۹ راننده در بخش حمل و نقل مسافر استان مشغول فعالیت هستند عمر ناوگان اتوبوس استان ۶ سال، مینی‌بوس ۳۰ سال و سواری ۱۰ سال است که با توجه به فرسودگی ناوگان مینی‌بوس از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مایل به فعالیت در این ناوگان استقبال می‌کنیم.

وی از جابجایی یک میلیون و ۹۳۰ هزار نفر مسافر در قالب ۲۲۵ هزار سفر در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این بخش افزایش ۴ درصدی اشتغال رانندگان از ۲ هزار و ۹۶۸ نفر به ۳ هزار و ۷۹ نفر طی سال جاری است.

شرفی با اشاره به عملکرد ناوگان کالا استان گفت: در سال جاری ۹ هزار و ۵۱۹ دستگاه وسیله نقلیه در قالب ۸۶ شرکت حمل و نقل با عمر متوسط ۱۵ سال و ۱۶ هزار و ۵۱۳ نفر راننده در بخش حمل و نقل کالا استان فعالیت نموده که جابجایی ۳ میلیون و ۸۴۷ هزار تن انواع کالا را در کارنامه خود دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: همچنین امسال موفقیت‌هایی در سطح ملی، سازمانی و استانی کسب نموده‌ایم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کسب رتبه برتر اداره کل در جشنواره شهید رجایی استان، کسب عنوان حراست برتر استانی، رتبه برتر در کاهش تصادفات جاده‌ای و کسب عنوان روابط عمومی برتر در جشنواره برترین‌های روابط عمومی ایران اشاره کرد.

انتهای پیام/م

همه آحاد مردم در نگهداری از راه‌ها و تاسیسات جاده‌ای همکاری کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
چرا مردم ؟ دولت این همه بودجه عمرانی در اختیار دارد .
آخرین اخبار