در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه افکار منفی را دور بریزیم؟

یک روانشناس گفت: بعضی از گفت‌وگوهای ذهنی و افکار منفی در افراد وجود دارد که کنار گذاشتن آنها اولین قدم برای شروع ذهنیت مثبت است.

چگونه به جای افکار مثبت افکار منفی داشته باشیم

وحید اکبری متخصص و کارشناس ارشد روانشناس بالینی در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار گرد: کسانی که بیشتر گفت‌وگوهای درون‌شان منفی است، مجبور به تحمل یک زندگی ناخوشایند شده‌اند؛ در حالی که اگر با دیدگاهی درست ذهنیت اشتباه را تغییر دهند، چرخه‌ی زندگی در مسیر مثبت و رو به پیشرفت قرار می‌گیرد.

این روانشناس افزود: بعضی از گفت‌وگوهای ذهنی و افکار منفی در افراد وجود دارد؛ کنارگذاشتن این افکارِ اشتباه، اولین قدم برای شروع ذهنیت مثبت است.


بیشتر بخوانید: اجازه ورود افکار منفی به ذهن خود را ندهید 


وی با بیان اینکه افراد  تنها به نکات منفی یک موضوع توجه می‌کنند و تمام نکات مثبت آن را فیلتر کرده و نادیده می‌گیرند، افزود: ممکن است شخصی در یک روز کاری، مسئولیتش را با موفقیت انجام دهد و مورد تشویق قرار گیرد، اما در موردی هم دچار خطایی شود و  تذکر دریافت کند؛ بنابراین اگرچه این روز، یک روز ایده آل بوده اما از نظر این شخص یک روز وحشتناک محسوب می‌شود، چرا که تنها بر روی اشتباهش تمرکز کرده و تمام تشویق‌ها و موفقیت‌هایش را در طی روز نادیده گرفته است.

این روانشناس با اشاره به اینکه بعضی از افراد مسائل را به مشکلات شخصی مربوط می‌کنند، افزود: معمولا وقتی یک اتفاق ناخوشایند رخ می‌دهد، افراد خودشان را سرزنش می‌کنند و تقصیر را به گردن می‌گیرند، برای مثال به دلیل لغو یک ملاقات گمان می‌کنند که کسی مایل به معاشرت با آنها نبوده است.

اکبری تصریح کرد: گاهی اوقات افراد به صورت ناخودآگاه بدترین را پیش‌بینی می‌کنند و ممکن است از بیرون رفتن با دوستانشان اجتناب کنند.

وی افزود: آنها از ترس اینکه مبادا خطایی سر بزند و یا اینکه یک کار کوچک در برنامه‌ روزمره‌ با مشکل مواجه شود این فکر به ذهنشان خطور می‌کند که روز وحشتناکی در انتظار دارند؛ بنابراین بهتر است افراد این افکار منفی را دور بریزند و نکات مثبت را جایگزین کنند و توانایی هایشان را به کار گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ننن
۰۰:۰۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
من تا میایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
ممنون از مطالب خوبتون
آخرین اخبار