حذف ۵۸ میلیون ویدئو از یوتیوب در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸

شبکه استریم ویدئوی یوتیوب به دلیل نقض قوانین این سایت، ۵۸ میلیون ویدئو، ۱.۷ میلیارد کانال و ۲۲۴ کامنت را از پلتفرم خود در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸ حذف کرده است.

حذف 58 میلیون ویدئو از یوتیوب در سه ماهه آخر سال 2018به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یوتیوب مدتی است که هر سه ماه گزارش حذف ویدئوها از پلتفرم خود را منتشر می‌کند و در آخرین گزارش این سایت از سه ماهه اخیر سال 2018، گزارش کانال‌ها و کامنت‌های حذف شده هم دیده می‌شود. بر اساس این گزارش، بین جولای و سپتامبر، شرکت یوتیوب 7.8 میلیون ویدئو، نزدیک 1.7 میلیون کانال و بیش از 224 میلیون کامنت را از پلتفرم این شبکه اجتماعی حذف کرده است.

در این گزارش اشاره شده که یادگیری ماشینی نقش اصلی را در این اقدام یوتیوب داشته است. شرکت یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرد پیش از این، برای حذف محتوای غیراخلاقی و نقض‌کننده قوانین این سایت با انسان و فناوری در کنار یکدیگر مرور می‌شدند و در سال 2017، استفاده از تکنولوژی یادگیری ماشینی آغاز شده است تا محتوای ضد قانون یوتیوب مرور و سپس حذف شود. این شرکت همچنین مطرح کرد که ترکیب استفاده از ردیابی هوشمند و انسان‌های دوره دیده به آن‌ها این توانایی را داده است تا قوانین خود را با سرعت بیشتر و به صورت جدی‌تری اجرا کنند.

از 7.8 میلیون ویدئویی که یوتیوب از سایت خود حذف کرده، 81 درصد توسط سیستم خودکار این شرکت شناسایی شده‌اند و میزان زیادی از این ویدئوها یعنی چیزی حدود 74.5 درصد آن‌های قبل از شناسایی حتی یک بار هم دیده نشدند. 10 این ویدئوها به دلیل داشتن محتوای غیر اخلاقی و محتوایی که برای کودکان ناامنی ایجاد می‌کردند و سه‌چهارم آن‌ها به دلیل اسپم بودن حذف شده‌اند. جالب است بدانید که تنها 0.4 درصد از این ویدئوها محتوای شامل ترویج خشونت و خشونت زیاد داشتند که همه آن‌ها حذف شدند.

در مورد کانال‌هایی که از یوتیوب حذف شده‌اند باید گفت که آن‌ها پس از سه بار نقض کردن قوانین سایت یا با داشتن محتوای سوءاستفاده‌کننده، حذف شده‌اند. مورد سوم دلیل حذف این کانال‌ها این است که آن‌ها به طور کامل برای نقض قوانین این سایت آغاز به کار کرده‌اند. نزدیک 80 درصد از 1.7 میلیون کانال حذف شده از یوتیوب به دلیل داشتن اسپم حذف شدند. بیش از 12 درصد دارای محتوای غیراخلاقی بودند و 4.5 درصد به دلیل داشتن محتوای ضد امنیت کودکان حذف شده‌اند. با حذف شدن این کانال‌ها از این شبکه استریم ویدئو، 50.2 میلیون ویدئوی دیگر حذف شدند.

گفته می‌شود از میان 224 میلیون کامنتی که از یوتیوب حذف شده‌اند، اکثریت محتوایی داشته‌اند که به عنوان اسپم شناخته شده‌اند و توسط ادمین کانال‌هایی که این کامنت‌ها در آن‌ها وجود داشت، تأیید نشده بودند. سیستم خودکار یوتیوب 99.5 درصد این کامنت‌ها را حذف کرده است.

گفتنی است، یوتیوب پیش از این برای شناسایی محتوای نقض‌کننده قوانین با مشکل زیادی روبرو بود اما سال گذشته گوگل سیستم یادگیری ماشینی خود را همراه با کارمندان بیشتر در اختیار این سایت قرار داد. در عین حال، اتحادیه اروپا به گوگل، فیس‌بوک و توئیتر دستور داده بود که محتوای نقض‌کننده قوانین خود را از پلتفرم خود حذف کنند.


بیشتر بخوانید: هک ۵۰ هزار پرینتر برای جمع کردن عضو یوتیوب


انتهای پیام/

یوتیوب 58 میلیون ویدئو را از پلتفرم خود حذف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار