آمریکا یک ژنرال صهیونیست را به علت نقش‌آفرینی در جنگ داخلی سودان جنوبی تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه نفر از جمله یک ژنرال بازنشسته صهیونیست را به علت نقش‌آفرینی در جنگ داخلی سودان جنوبی تحریم کرد.

آمریکا ژنرال صهیونیستی را به علت نقش‌آفرینی در جنگ داخلی سودان جنوبی تحریم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دبکا فایل، وزارت خزانه‌داری آمریکا یک ژنرال بازنشسته اسرائیلی را به علت انتقال سلاح به سودان جنوبی تحریم کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه سه نهاد تحت مالکیت ژنرال «ایزرائیل زیو» را تحت تحریم قرار داده است.

این ژنرال بازنشسته صهیونیست متهم است که با همکاری دو تاجر سودانی تحت پوشش پروژه‌های خانه‌سازی و کشاورزی، بیش از 150 میلیون دلار سلاح و مهمات از قبیل تفنگ، نارنجک‌انداز و راکتهای دوش‌پرتاب به دولت سودان جنوبی و گروه‌های مخالف آن فروخته است.

ژنرال  ایزرائیل زیو این اتهام را رد کرده و آن را «بی‌اساس» خوانده و مدعی شده از شنیدن این خبر «شوکه و متعجب» شده است.

سودان جنوبی که جوانترین کشور جهان محسوب می‌شود در سال 2011 از کشور سودان جدا شد. حدود یک سوم از جمعیت سودان جنوبی به دلیل وقوع درگیری‌های داخلی آواره شده‌اند. این درگیری‌ها از دسامبر سال 2013 بین حامیان رئیس جمهور سودان جنوبی و حامیان «ریک ماچار» معاون اول رئیس‌جمهور رخ داد. ریک ماچار تلاش کرد یک کودتای نظامی راه‌اندازی کند که در نهایت منجر به کشته شدن دهها هزار نفر شد.

بنا به گزارش سازمان ملل، از آغاز درگیری‌ها در سال 2013 تاکنون نزدیک به 2 میلیون و 500 هزار نفر از منطقه سودان جنوبی به کشورهای همسایه فرار کرده و 2 میلیون نفر نیز در داخل کشور آواره شده‌اند و نزدیک دو سوم جمعیت این منطقه نیز در معرض خطر سوء تغذیه قرار دارند.

آمریکا در حالی ریاکارانه فروش سلاح و تجهیزات نظامی به سودان جنوبی را به علت جنگ داخلی ممنوع کرده که خود و متحدانش پیشرفته‌ترین سلاحها را در اختیار گروه‌های تروریستی در عراق، سوریه، افغانستان و ائتلاف سعودی علیه یمن قرار می‌دهند که نتیجه آن تاکنون کشته‌ شدن هزاران انسان بیگناه و آواره‌شدن میلیون‌ها نفر در این کشورها بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار