لاستیک‌هایی که آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند +فیلم

تایر چاپ شده به وسیله چاپگر سه‌بعدی، لاستیکی غیرمضر برای محیط زیست و کارآمد برای رانندگی‌های طولانی است.

لاستیک‌هایی که آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کنند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت لاستیک‌سازی Michelin فرانسه، تایری با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تولید کرده است.

Michelin نامی آشنا و پرسابقه در تولید لاستیک‌ انواع خودروهای سبک و سنگین است. حال این شرکت پرآوازه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نو، تایرهایی با استفاده از چاپگر سه‌بعدی تولید کرده است. این لاستیک‌ها که در اصطلاح لاستیک بی‌هوا(Airless tire) نامیده می‌شوند، علاوه بر تولید در زمانی کوتاه، لاستیکی زیست تجدیدپذیر است و آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.

تایرهای Airless tire علاوه بر سازگاری با محیط زیست، قابلیت تعویض و تعمیر دارند و به سادگی می‌توان با چاپ مجدد لاستیک، تایری نو را روی خودرو نصب کرد. این لاستیک‌ها ظاهری بسیار جذاب‌تر از لاستیک‌های مرسوم دارند و در هنگام به کارگیری، استهلاک بسیار کمتری را نسبت به لاستیک‌های معمولی برای خود و خودرو  ایجاد می‌کنند.

ساختار شبکه‌ای این لاستیک باعث نفوذ هوا در آن و کاهش اصطکاک تخریب‌کننده با سطح زمین شده و در نتیجه لاستیک عمر طولانی‌تری خواهد داشت. Michelin گفت: لاستیک‌های Airless tire با استفاده از مواد آلی و بازیافتی همانند پوست پرتقال، یونجه، کاغذ و آلیاژهای فلز به جای مواد نفتی و پلی‌استرهای مصنوعی ساخته شده است.

شرکت مطرح لاستیک‌سازی فرانسوی ادعا کرد اولین تولیدکننده تایرهای قابل بازسازی و تجدیدپذیر در جهان است. Michelin خود را آماده تولید لاستیک‌های مخصوص فصل زمستان می‌کند و با تقدیر از تکنولوژی چاپ سه‌بعدی، آن را فناوری بسیار مناسب جهت کاهش هزینه‌های تولید لاستیک و تولید کمتر زباله می‌داند.

لاستیک‌های Airless tire تایرهایی هوشمند هستند. بدین معنی که لاستیک با مجهز شدن به سنسورهایی خاص، میزان فشار وارد بر خود و زمان چاپ مجدد و یا تعویض کلی را تشخیص می‌دهد. به عنوان مثال این لاستیک قادر است میزان ادامه مسیر را با بررسی وضعیت خود با هشدارهایی اعلام کند. شرکت Michelin آینده‌ای روشن را برای لاستیک‌های سه‌بعدی پیش‌بینی کرده است.

در ادامه فیلمی از این تایر مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: تایر‌های دوچرخه‌ای که هرگز پنچر نمی‌شوند +فیلم


انتهای پیام/

لاستیک‌هایی که از پوست پرتقال تولید می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار