اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر های نوروزی شهرستان هرسین

اولین جلسه ستاد تسهیلات سفر های نوروزی شهرستان هرسین به ریاست نجف میرزاحسینی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه نجف میرزاحسینی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان هرسین گفت : امسال باید در راستای معرفی آثار تاریخی ، طبیعی و مذهبی شهرستان متفاوت تر از سالهای گذشته عمل کنیم و از شهروندان هرسینی خواست در فضای مجازی نسبت به معرفی ظرفیت های مهم گردشگری و مورد توجه توریسم در این شهرستان اقدام نمایند.

 وی گفت : بر اساس کاوش های اخیر که توسط تیم های مختلف باستانشناسی آلمانی ، دانمارکی و دانشگاه رازی بر روی تپه گنج دره انجام شد قدمت آن به 13هزار سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده شد و این نشان از تمدن و کهن بودن هرسین است.

فرهنگ سازی جهت اجاره دادن منازل مسکونی در شهر هرسین به منظور استفاده گردشگران از موارد دیگری بود که میرزاحسینی بر اجرای آن تاکید کرد و بیان داشت : شهروندانی که واحدهای بلا استفاده دارند می توانند با تجهیز و اجاره آن به گردشگران در توسعه صنعت توریسم و معرفی هرچه بیشتر شهرستان بکوشند.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : ایجاد زیرساخت های مورد نیاز گردشگران که مهمترین آن محل اسکان مناسب می باشد علاوه بر ایجاد درآمد باعث ایجاد فضای رقابتی و ماندگاری بیشتر گردشگران در شهرستان خواهد شد.

 وی همچنین از پرداخت تسهیلات کم بهره به متقاضیان ایجاد اقامتگاه های بوم گردی خبر داد و افزود : راه اندازی این اقامتگاه ها با توجه به وضعیت خاص شهرستان باعث ایجاد شغل خواهد شد.

 تهیه نقشه و پوسترهای مختلف برای گردشگران ، بررسی کامل وضعیت روشنایی معابر مورد نظر ، نحوه ایجاد غرفه های گردشگری و استفاده از امکانات شهرستان برای برپایی آن ، زیبا سازی و نصب المان ، اطلاع رسانی به اعضای کمیسیون حفاری به منظور عدم فعالیت در تاریخ های اعلام شده ، تعیین تکلیف وضعیت پارکینگ سایت تاریخی بیستون از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 میرزاحسینی در پایان سخنانش علت زود هنگام برگزار شدن این جلسه را بررسی امکانات مورد نیاز ادارات در حوزه های مختلف ، بهره گیری هرچه بیشتر از تجربیات سالهای گذشته و اجرای به موقع برنامه ها ذکر کرد .

 

 

انتهای پیام/د

امسال در راستای معرفی آثار تاریخی ، طبیعی و مذهبی شهرستان متفاوت تر از سالهای گذشته عمل کنیم

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار