امام جمعه کرمانشاه ؛

کرمانشاه ظرفیت‌های بالا در بخش کشاورزی دارد

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی گفت : استان کرمانشاه با وجود داشتن چنین ظرفیتی نباید اینقدر بیکار داشته باشد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه آیت الله مصطفی علما دردیدار با رئیس و جمعی از مدیران حوزه کشاورزی استان با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت : مایحتاج غذایی مردم توسط این وزارتخانه تامین می‌شود و حتی بخشی از محصولات تولیدی به کشور‌های همجوار همچون عراق صادر می‌گردد.

وی با بیان اینکه این سازمان برای جمعیت زیادی اشتغال ایجاد کرده، گفت : شاید کم‌تر ارگانی همانند جهاد کشاورزی جذب نیرو داشته باشد.

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی از ابتدای انقلاب خود را نشان داده و مقام معظم رهبری همانند امام راحل (ره) به این ارگان نگاه ویژه‌ای دارند و این مجموعه با وجود برخی مشکلات در کل خادم خوبی برای مردم بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی ادامه داد: رهبری می‌خواهند نگاهمان به دستان خودمان باشد و جهاد کشاورزی در راس این امر قرار دارد.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه خودکفا شدن در زمینه تولیدات کشاورزی به سود کشور است گفت: جهاد کشاورزی اگر پای کار باشد، یکی از وزارتخانه‌های خدوم کشور است که می‌تواند ابتکارات زیادی داشته باشد.

وی به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: استان کرمانشاه با وجود داشتن چنین آب و زمینی نباید اینقدر بیکار داشته باشد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی، گفت: در حال حاضر ۷۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش آبیاری تحت فشار است. معتقدم تا حد توان نباید از آب‌های زیر زمینی استفاده شود، زیرا این آب‌ها از ذخایر محسوب می‌شوند و به آیندگان تعلق دارد.

شهبازی با اشاره به استفاده برخی مناطق از آب‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های غیر مجاز، گفت: این بهره برداری بی رویه باعث ایجاد بیلان منفی در برخی دشت‌های استان شده است.

حجت الاسلام حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به خدمات ارزنده مجموعه جهاد کشاورزی به مردم گفت: این وزارتخانه دارای مسئولت‌های مهمی است و توجه به آن توجه به تولید ملی و غذای مردم است.

وی همچین با اشاره به وظایف خطیر دامپزشکی در حفظ سلامت عمومی جامعه تصریح کرد: تا حد توان با کمک مجمع نمایندگان استان از برنامه‌های فنی دامپزشکی حمایت می‌کنیم.

امید حاج محمدی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: در همه کشتارگاه‌های استان روحانی ناظر ذبح شرعی حضور فعال دارد و همکاری خوبی بین دامپزشکی و روحانیون مستقر دراین کشتارگاه‌ها وجود دارد.

حاج محمدی افزود: روحانیون در شناساندن جایگاه دامپزشکی و غذای حلال به مردم کمک فراوانی به این اداره کل می‌کنند که جای قدردانی دارد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، لاشه دام و مرغ استحصالی از کشتارگاه‌های استان را هم سالم و هم شرعی اعلام کرد و گفت: در همه کشتارگاه‌های استان روحانی ناظر ذبح شرعی و دامپزشک ناظر بهداشتی مستقر است و مردم از نظر حلیت و سلامت گوشت خیالشان راحت باشد .

 

 

انتهای پیام/د

مایحتاج غذایی مردم توسط وزارت جهاد کشاورزی تامین می‌شود

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جلسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار