خودکفایی کشور به دانه‌های روغنی با توسعه کشت کلزا

توسعه کشت کلزا سبب خودکفایی کشور به دانه‌های روغنی و تحقق شعار اقتصادی مقاومتی می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از پیش بینی تولید ۷ هزار و ۶۰۰ تنی کلزا در سه هزار و ۸۲۴ هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه ابلاغی کلزا در این شهرستان ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار است، گفت: تاکنون سطح سبز این محصول سه هزار و ۸۲۴ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه زراعت کلزا به عنوان یکی از کشت‌های پاییزه در تناوب زراعی و کاهش بیماری‌های آفات موثر است، افزود: توسعه کشت کلزا سبب خودکفایی کشور به دانه‌های روغنی و تحقق شعار اقتصادی مقاومتی می‌شود.

موسوی گفت: به‌منظور توسعه کشت کلزا در این شهرستان دوره‌های آموزشی ترویجی با محوریت کلزا توسط کارشناسان پهنه و مراکز خدمات جهادکشاورزی برگزار شد.

وی ارقام توزیعی را شامل، رقم‌های هیبریدی، هایولا ۵۰، ظفر و نپتون و رقم‌های وارداتی را شامل، تراپر و آگا مکس و دلگان عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود به جذب ۱۵ میلیاردی اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این اعتبارات برای توسعه مکانیزاسیون و خرید انواع ماشین آلات بخش کشاورزی شامل کمباین مخصوص برداشت برنج، تراکتور، تیلر، نشاکار برنج و دیگر ماشین آلات و ادوات بین ۲۹ نفر از متقاضیان توزیع شد.

موسوی افزود: این تسهیلات جذب شده شامل سه دستگاه کمباین برنج، یک دستگاه کمباین غلات، ۱۹ دستگاه تراکتور، یک دستگاه نشاکار و ۵ دستگاه ادوات کشاورزی بوده است.

وی گفت: ۱۵۰ متقاضی ادوات و ماشین‎آلات کشاورزی برای دریافت ۶۷ میلیارد رالا تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شدند.

وی افزود: چند سال اخیر روند افزایش تعداد ادوات و ماشین‎آلات کشاورزی در این شهرستان سیر صعودی داشته و با ادامه این روند در سال‎های آتی، شاهد تحول و توسعه مکانیزه شدن کشاورزی در این منطقه خواهیم بود.

موسوی گفت: با مکانیزه کردن کشاورزی و رونق واحد‌های تولیدی در این بخش، رشد قابل توجهی در تولید، خودکفایی و صادرات محصولات کشاورزی خواهیم داشت.
انتهای پیام/آ

رونق کشاورزی درمیاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.