سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان ؛

مشکل واحد‌های دانش بنیان نداشتن تبلیغات است

ملانوری گفت: مشکل بسیاری از واحد‌های دانش محور، استفاده نکردن از کارشناسان بازاریابی و تبلیغات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمید ملانوری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان  ،در کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان گفت: قوانین کارگروه رفع موانع تولید برای کارگاه‌های با تعداد کارگران کمتر از ۱۰۰ نفر است و بالای ۱۰۰ نفر باید به کارگروه ملی ارسال و مصوبه آن دریافت شود.

وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب بهداشتی و سالم از اولویت‌های اصلی کشور و استان کرمان است و برای تامین آب هزینه‌های سنگین بسیار زیادی صرف می‌شود، گفت: اگر معدنی به هر دلیلی موجب آلودگی منابع آبی شود باید با نظر کارشناسان مربوطه نسبت به جا به جایی یا تعطیلی معدن اقدام شود و در این رابطه تاکید بر حفظ منافع بهره بردار نیز ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز گفت: کارگروه رفع موانع تولید به منظور بررسی و اتخاذ تصمیم در خصوص حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی، تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام تامین مالی و تعیین تکلیف بدهی‌های معوقه تشکیل شده است.

مهدی حسینی نژاد افزود: رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی، و معادن، رفع موانع سرمایه در گردش و فعال سازی مجدد واحد‌های نیمه فعال و تعطیل و ارتقاء تولید و استفاده فرصت‌هایی است که در قانون آمده است از دیگر اهداف کارگروه رفع موانع تولید به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: کارگروه رفع موانع تولید به صورت مستمر در استان کرمان تشکیل می‌شود تا مشکلات واحد‌های صنعتی بررسی و در چارچوب قانون رفع شود.


معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت:تاکنون حدود ۱۶.۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای صنایع استان کرمان بررسی و تصویب شده که ۸.۷ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات انجام شده است.

امین غفاری نژاد افزود:در سال جاری تنها ۵ مورد پرداخت تسهیلات رونق تولید انجام شده است و به نظر می‌رسد خروجی مناسبی نبوده است.

وی اظهارکرد: در سال جاری ۱۰۱ واحد صنعتی درخواست تسهیلات کرده اند که ۷۴ مورد مربوط به سرمایه در گردش و ۲۷ مورد نیز طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت بوده است.

در این نشست مشکلات ۱۲ واحد صنعتی دارای مشکل بررسی شد.

انتهای پیام/ی

 ۸.۷ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان کرمان پرداخت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار