گمانه‌زنی یکی از کاربران فضای مجازی درباره انتقال محل دفتر کار وزیر ارتباطات به ساختمانی نفیس، واکنش آذری جهرمی را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از کاربران فضای مجازی در حساب توییتری خود در رشته‌توییتی از گمانه‌زنی درباره تصمیم جدید محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای انتقال دفتر کارش به یکی از نفیس‌ترین ساختمان‌های وزارت ارتباطات اشاره کرد.در ادامه وزیر ارتباطات در واکنش به این توییت‌ها پاسخ این کاربر را داد.

این کاربر در این رشته توییت نوشت:

پشت درهای بسته وزارت فن آوری ارتباطات در خیابان شریعتی چه اتفاقی در شرف وقوع است؟ به نظر می‌رسد که #وزیرجوان تصمیم گرفتند که دفتر خود را به یکی از نفیس‌ترین ساختمان‌های داخل این محوطه منتقل کنند. ساختمانی که ارزش تاریخی آن بیش از تلفن و مخابرات است

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

از چند هفته پیش اخباری از پشت دیوارهای وزارت فن‌آوری و ارتباطات به گوش می‌رسد که ساختمان کلاه‌فرنگی قصر قاجار در حال تخلیه است و قرار است این ساختمان تبدیل به دفتر کار وزیر شود. امیدوارم که این خبر البته توسط جناب جهرمی تکذیب شود.

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

گر تکذیب نشود می‌شود گفت که نه تنها یکی از ساختمان‌های قدیمی تهران - خارج از حصار شاه تهماسبی - در معرض خطر از بین رفتن قرار می‌گیرد که موزه بی‌سیم که چند سالی است در همین ساختمان مستقر شده هم حتی برای دیدار محدود مورد استفاده قرار نخواهد گرفت

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

درباره ساختمان کلاه‌فرنگی باید توضیح بدهم که این ساختمان از مجموعه ساختمان‌های قصر قاجار است. نخستین قصری که به دستور فتحعلی شاه قاجار و با همراهی جوانان ایل قاجار ساخته شد. البته کلاه فرنگی در زمان پهلوی بازسازی شد.

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

بی_سیم_پهلوی به عنوان نخستین ایستگاه فرستنده رادیو و نخستین ساختمان مخابراتی بی سیم کشور و در زمان پهلوی ساخته شد. نخستین فرکانس‌های رادیو ایران از این ساختمان مخابره شده است.
برای اطلاع بیشتر باید گفت #کلاه_فرنگی در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۲۶۹۳ثبت ملی شده است.

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

#بی_سیم_پهلوی از چند سال گذشته با استقرار قدیمی‌ترین تجهیزات مخابراتی و رادیوی قرار بود به موزه رادیو تغییر کاربری بدهد. هر سال هم در سالگرد تاسیس رادیو ایران در اردیبهشت مراسمی در این ساختمان با حضور قدیمی‌ها برگزار می‌شد. حالا با تصمیم جدید وزارت ارتباطات و وزیر موزه چه می‌شود؟

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

درست است که موزه رادیو بازدیدهای محدودی داشت اما اشیای ارزشمندی در آن‌جا قرارداشت که اگر دفتر وزیر در آن جا مستقر شود سرنوشتشان نامشخص خواهد بود. از سوی دیگر این سئوال مطرح می‌شود که آیا چنین بنایی با این پیشنیه ظرفیت تبدیل به دفتر وزیر را دارد؟

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

آذری جهرمی در پاسخ به این کاربر نوشت:

ضمن تشکر از دغدغه‌مندی شما؛ در ریاضی یک اصل داریم که میگوید: "از فرض غلط به هر نتیجه‌ای می‌توان رسید" درها باز است و آماده حضور و بررسی شما، ساختمانهای بسیار قدیمی‌تری در تهران و جهان استفاده اداری دارند، تجهیزی خارج نشده و استقرار هم با توصیه و نظارت میراث دوستان بوده است.

اثاث کشی حاشیه دار وزیر ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۷ آذر ۱۳۹۷
آخه عقل هم خوب چيزيه اونجا كجاش قصره ، واقعا تا حالا قصر نديدين