معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد

ضرورت توجه بیشتر به پیشگیری های علمی از تصادفات رانندگی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: با نصب دوربین های کنترل سرعت و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش تلفات انسانی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ،  اولین نشست تخصصی بررسی و آسیب شناسی اجتماعی، انتظامی و حقوقی با عنوان ایراد صدمه بدنی غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی در اداره کل آموزش و پرورشکهگیلویه وبویراحمد با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در این آئین  با اشاره به تصادفات و تلفات انسانی و خسارت‌های مالی و بدنی ناشی از آن گفت: تصادفات به عنوان پنجمین جرم و پنجمین آسیب اجتماعی در استان مطرح است.

الماس گشتاسبی سه عامل جاده، انسان و خودرو را از مهم ترین علت های تصادفات رانندگی برشمرد و اضافه کرد: نهادهای مسئول در حوزه عوامل جاده ای و در جاده های برون شهری سال گذشته بیش از ۲۰۰ نقطه حادثه خیز شناسایی کردند که امسال این تعداد به ۷۰ نقطه رسیده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به بحث پایش تصویری و پیشگیری های علمی از تصادفات اضافه کرد: با نصب دوربین های کنترل سرعت و پایش تصویری دیگر در بسیاری از نقاط نیاز به حضور فیزیکی پلیس نیست و حتی شاهد کاهش تلفات انسانی خواهیم بود.

گشتاسبی ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد تصادف بر اثر سرعت و سبقت و واژگونی و خروج از جاده است که شتاب زدگی و عجله رانندگان از علت های انسانی تصادفات محسوب می شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این جلسه راهکارهای علمی، قضایی و انتظامی و اقدامات اجتماعی و فرهنگی برای پیشپیری از بروز تصادفات بررسی شد.

وی با بیان اینکه مسئولین ادارات فرهنگی از جمله دانشگاه ها، نماز جماعت و جمعه، استفاده از ظرفیت های روحانیت ، حقوقدانان و دانشجویان برتر برای آگاهی بخشی به مردم،فرهنگ سازی و کاهش بروز و کنترل عوامل منجر تصادفات نقش ویژه ای ایفا می کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد در هشت ماهه نخست سال جاری، ۲ برابر سانحه هواپیمایی تلخ گذشته تلفات انسانی داشته است که این خود ضرورت برگزاری چنین نشست هایی را با نگاه کاربردی مشخص می کند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد  هم در این همایش با اشاره به توجه جدی تر نیروی انتظامی به اقدامات پیشگیرانه فرهنگی از سال 86 تاکنون گفت: با اجرای تدابیر پیشگیرانه کهگیلویه و بویراحمد رتبه 24 کشوری را در زمینه تصادفات دارد که جایگاه نسبتا خوبی است.
سردار انصاری اضافه کرد: ارتقاء سیستم پایش تصویری و تامین اعتبار لازم برای آن، برخورد قضایی قاطع از جمله محرومیت از رانندگی برای رانندگان متخلف و استفاده از ظرفیت ناوگان عمومی برای حمل و نقل درون شهری از جمله راهکارهای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن است.

 انتهای پیام/غ

اولین نشست تخصصی بررسی و آسیب شناسی اجتماعی، انتظامی و حقوقی 

برچسب ها: آسیب اجتماعی ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.