تجربه جنگ‌های سال ۱۹۴۳ در بازی تک تیرانداز Sniper Elite 4 - ۴ +تصاویر

بازی Sniper Elite 4 بعد از اتفاقات آفریقا و کشتن ژنرال والن روایت می‌شود، جایی که کارل فربورن با از بین بردن سلاح مخفی آلمان‌ها والن را می‌کشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سفر به تاریخ و وقایع‌ای که بر کشورها و مردمان آن گذشته، آن هم در قالب یک بازی هیجان‌انگیز، می‌تواند برای یک گیمر بسیار لذت‌بخش باشد به خصوص در بازی‌های سری که فرد به دنبال تفاوت‌هاست و از یافتن آن لذت می‌برد.

بازی Sniper Elite 4 یکی از بازی‌های رایانه‌ای با این ویژگی‌هاست که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد آن را به شما معرفی نماید.

تجربه جنگ های سال 1943 در بازی Sniper Elite ۴ +تصاویر

معرفی بازی Sniper Elite 4

بازی Sniper Elite 4 بعد از اتفاقات آفریقا و کشتن ژنرال والن روایت می‌شود، جایی که در نهایت کارل فربورن سلاح مخفی آلمان‌ها را پیدا کرده و با از بین بردن آن، در نهایت والن را می‌کشد. سال ۱۹۴۳ است و نازی‌ها در حال کشتار پارتیزان‌های ایتالیایی هستند. در این میان شما باید ژنرال‌ها را پیدا کرده و یک به یک آن‌ها را از بین ببرید.


بیشتر بخوانید: بازی تک تیرانداز ایکس برای اندروید


البته آلمان‌ها باز هم سلاحی مخفی این بار از نوع موشک ساخته‌اند که باید با از بین بردن آن‌ها در کنار کمک به پارتیزان‌ها و لیدر آن‌ها «سوفیا دی روکا» ملقب به The Angle سعی کنید اهداف مختلفی را میان سه گروه پارتیزان‌ها، مافیای ایتالیا و نازی‌ها انجام دهید.

ارل فربورن هنوز هم همان تک‌تیرانداز افسانه‌ای است که تنهایی به دل صد‌ها دشمن می‌زند. یکی از ویژگی‌هایی که مانور بسیاری بر روی آن داده شد، کیل‌کم‌های (KillCam) معروف مجموعه بودند. در چهارمین ماجراجویی فربورن، کیل‌کم‌ها باری دیگر با تنوع بیشتری بازگشته‌اند و شما می‌توانید در طول بازی جمجمه، قلب، شش یا اجزای دیگر بدن نازی‌ها را با یک تیر اسنایپر از هم بپاشانید. هرچند با توجه به نسل حاضر صنعت بازی‌های ویدیویی انتظار بیشتری را از طراحی ویژگی کیل‌کم و دشمنان داریم، با این حال هنوز هم زودتر هدف گرفتن یک اسنایپر در کمین، لذت خودش را دارد.

تجربه جنگ های سال 1943 در بازی Sniper Elite ۴ +تصاویر

برخلاف طراحی خوب اجزای داخلی بدن، متاسفانه توسعه‌دهندگان سعی نکرده‌اند ظاهر دشمنان را بعد از برخورد تیر، طراحی و مدل‌سازی کنند. با اینکه گلوله‌ شما مغز دشمنان را منفجر می‌کند اما با نزدیک شدن به دشمنان تنها شاهد بدن بی‌جان آن‌ها بر روی زمین هستید که در یک تناقض جدی با کیل‌کم پخش شده است.


بیشتر بخوانید: بازی پرطرفدار "هیتمن اسنایپر" برای اندروید


از طرفی گاهی تصاویر برخورد تیر با امعاء و احشاء دشمنان نمایش داده نمی‌شود که نبود طراحی ذکر شده به شدت به نمایش کیل‌کم ضربه می‌زند. با ورود به هر مرحله و وارد شدن به هر نقشه خاص، که به طرز زیبایی تنوع بسیاری دارند، چند هدف اصلی و چند هدف فرعی برایتان مشخص خواهد شد. اهداف اصلی، هدف‌هایی هستند که به هر قیمتی و با هر روشی که مد نظرتان باشد، می‌توانید آن‌ها را به انجام برسانید.

تجربه جنگ های سال 1943 در بازی Sniper Elite ۴ +تصاویر

البته هدف‌های اصلی بازی معمولاً تکراری و بسیار خسته‌کننده هستند و به هیچ وجه نمی‌توانند تنوع لازم را ایجاد کنند. این موضوع باعث می‌شود که بازی در خط داستانی اصلی خودش که از کمبود یک داستان درست و حسابی رنج می‌برد، از ساختار یکنواخت و تکراری مراحل هم رنج ببرد.


بیشتر بخوانید: برترین بازی های اکشن به سبک تیراندازی


البته سازنده‌ها سعی داشته‌اند تا چنین نقص عظیمی را با ایجاد کردن آزادی عمل بپوشانند. آزادی عملی که با همه خوبی‌هایش نمی‌تواند به عنوان ناجی بازی نقش‌آفرینی کند. در کنار موسیقی‌ها، صداگذاری سلاح‌ها و انفجار‌ها بسیار خوب و باکیفیت هستند. خصوصاً در اکس-ری کیل‌ها، صدای اصابت گلوله و از بین رفتن بافت‌های اعضای بدن دشمنان بسیار خوب کار شده و حس خوبی به گیمر هنگام بازی کردن منتقل می‌کنند. نقشه‌های Sniper Elite 4  این‌ بار گستردگی بیشتری نسبت به شماره سوم دارند و از نظر طراحی نیز بسیار متنوع و به واقع زیبا هستند.

تجربه جنگ های سال 1943 در بازی Sniper Elite ۴ +تصاویر

در حقیقت طراحی محیطی و نقشه‌های بازی چه در بخش داستانی و چه در بخش چندنفره نسبت به شماره سوم بهتر بوده و به نقطه‌ قوت شماره‌ چهارم تبدیل شده است. با ورود به هر یک از هشت مرحله‌ بازی باید در کنار انجام ماموریت اصلی، برخی ماموریت‌های فرعی را نیز انجام دهید.


بیشتر بخوانید: شبیه سازی هشت سال دفاع مقدس در قالب بازی های رایانه ای


دزدیدن نقشه‌ حرکت کامیون‌ها، ترور ژنرال‌ها، دزدیدن نقشه‌ نازی‌ها، از بین بردن توپخانه یا ترکاندن تانک‌ها و خودرو‌های زرهی دشمن بخشی از مأموریت‌های فرعی و چالشی اسنایپر الیت ۴ هستند. در هر مرحله نامه‌های مختلف و آیتم‌های متفاوتی قرار داده شده که با برداشتن آن‌ها می‌توانید با شخصیت‌ها و داستان‌های فرعی آشنا شوید.

تجربه جنگ های سال 1943 در بازی Sniper Elite ۴ +تصاویر

آزادی نحوه‌ به اتمام رساندن مراحل یکی از مهمترین ویژگی‌های Sniper Elite 4  است، اینکه ترجیح می‌دهید به دل دشمن بزنید یا قبل از ورود به منطقه‌ مشخص شده یک به یک دشمنانتان را از سر راه بردارید، همگی به استراتژی و شیوه‌ بازی‌تان بستگی دارد.

گاهی می‌توانید با قرار دادن تله و در معرض نمایش قرار دادن جسد یکی از نازی‌ها، سایر دشمنان را به سوی مرگ دعوت کنید، گاهی هم می‌توانید با هدف گرفتن منبع سوخت کامیون به سرعت سربازان اطراف آن را تارومار کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: sniper elit ، معرفی بازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.