رهایی نوجوان محکوم به قصاص از بند طناب دار

با تلاش اعضا و دبیران ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه در شعب سازش در قتل رهایی نوجوان محکوم به قصاص از بند طناب دار رقم خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه تجری رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه گفت : در آذر ماه سال ۱۳۹۲ پلیس کرمانشاه با تماس شهروندان در جریان نزاع منجر به فوت بین دانش‌آموزان یکی از مدرسه‌های شهرک «رودکی» قرار گرفت.

وی گفت : با آغاز تحقیقات پلیس آگاهی مشخص شد در این نزاع دسته‌جمعی یکی از دانش‌آموزان مجروح و سپس از سوی برادرش و یکی از حاضران در درگیری به بیمارستان منتقل اما در جریان درمان فوت شده است.

تجری افزود : با تکمیل‌شدن تحقیقات، پلیس م.ع را دستگیر و در جریان بازجویی‌ها به درگیری و جرح منجر به فوت همکلاسی خود اعتراف کرد اما در جریان دادرسی و در مقابل قاضی دادگاه ادعا کرد که به‌دلیل شلوغی معرکه دعوا و ازدحام جمعیت، او مطمئن نیست که خودش مرتکب قتل شده باشد.

وی افزود : سرانجام به دلیل فقدان مدارک و شهود معتبر مبنی بر بی‌گناهی م.ع و همچنین اقرار صریح او در جریان بازجویی، از سوی دادگاه گناهکار شناخته و به قصاص محکوم شد.

تجری گفت : پس از آن میلاد روانه کانون اصلاح و تربیت شد و تا 18 سالگی پشت دیوارهای بلند ساختمان کانون، نوجوانان زیر بار تجربه‌های زودهنگام و تلخ زندگی‌‌اش استخوان ترکاند و سپس به ندامتگاه دیزل‌آباد منتقل شد.

تجری در ادامه افزود:پس از صدور حکم قصاص و تایید استیضان نامبرده و نزدیک شدن ایشان به سن قانونی جهت اجرای حکم اعدام پرونده ای در ستاد تالیف قلوب شوراهای حل اختلاف تشکیل و همکاران شعب سازش در قتل به این پرونده ورود نمودند. با ورود شورای حل اختلاف ویژه صلح و سازش، پرونده م.ع وارد فاز جدیدی شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه از سختی و مشقت فراوان در طول برنامه های سازشی خبر داد و از چهار سال همت اعضای شعب قتل و معتمدین و محاسن سپیدان محلی جهت اخذرضایت از اولیای دم و خانواده مقتول یاد نمود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه افزود: با استعانت از خداوند رحمان و مرحمت خانواده ی مقتول و تلاشهای خدا پسندانه همکاران در آذر ماه سال جاری رضایت بی قید و شرط این پرونده با حضور در یکی از دفتر خانه های اسناد رسمی صورت پذیرفت و جوان ۱۸ ساله از بند اعدام و چوبه ی دار رهایی یافت و به آغوش خانواده برگشت.

وی در پایان ضمن تسلیت به خانواده ی مقتول و تشکر از گذشت و ایثار این خانواده توفیق جامعه ای بدون ستیز و نزاع و برقراری صلح و ثبات اجتماعی را از خداوند منان خواستار شد .

 

 

انتهای پیام/د

نوجوان محکوم به قصاص از بند طناب دار نجات یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار