کمیته امداد یلدا را به کام نیازمندان بوکانی شیرین کرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان گفت: تعداد ۲۲۶ بسته آجیل، شیرینی و میوه به مناسبت شب یلدا در میان مددجویان این شهرستان توزیع شد.

قادر درویشی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بوکان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،اظهار داشت: مردم مهربان، نوع دوست و خیر این شهرستان، با شرکت در طرح خدا پسندانه "یلدای نیاز مندان" تعداد ۲۲۶ بسته شامل میوه، آجیل و شیرینی را به کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا نمودند.

وی افزود: ارزش هر بسته از این اقلام اهدایی، معادل ۸۰۰ هزار ریال و در مجموع ۱٨۰ میلیون و ٨۰۰ هزار ریال می‌باشد که در روز پنج شنبه میان ۲۶۶ خانواده بوکانی تحت حمایت این نهاد، به منظور حلاوت بخشی به سفره شب یلدای این عزیزان توزیع گردید.

قادر درویشی با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی در اجرای این طرح خداپسندانه، تصریح کرد: هدف از توزیع بسته اقلام شب یلدا میان مددجویان، صیانت از سنت حسنه صله رحم و حمایت از اقشار ناتوان و نیازمندان جامعه است و امسال مساعدت مردمی در طرح یلدای نیازمندان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

۵ هزار و ٨٨ خانوار بوکانی با جمعیت ۱۰ هزار و ۲۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این تعداد ٦.۸٥ درصد خانوار‌های این شهرستان را شامل می‌شود.

شب یَلدا یا شب چلّه یکی از قدیمی‌ترین جشن‌های ایرانی است؛ در این جشن، سپری شدن بلند‌ترین شب سال و به دنبال آن بلند‌تر شدن طول روز‌ها در نیم کرهه شمالی، که مصادف با انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می‌شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اولین نهاد‌هایی است که پس از گذشت مدت کوتاهی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ اسفند ۱۳۵۷ توسط رهبر فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد.

امداد رسانی و حمایت از افراد و خانواده‌های نیازمند با رعایت کرامت انسانی و عزت نفس آنان، حمایت هدفمند و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش، تلاش برای پیشگیری از تولید نظام یافته فقر در کشور، کمک به بهبود فضای کسب و کار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند، ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی در جهت توانمند سازی نیازمندان شامل توسعه پوشش بیمه اجتماعی، از جمله فعالیت این نهاد است.
 
انتهای پیام/
 

توزیع بسته شب یلدا در بین نیازمندان بوکانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.