امام جمعه خوی مطرح کرد:

جلوگیری از واردات کالا برای مهار تورم /لزوم حمایت از تولید داخل

امام جمعه خوی گفت:اجازه دادن به واردات کالاازخارج برای مهارتورم، باعث ورشکسته شدن شرکت‌ها وکارخانه و شهرک‌های صنعتی کشورشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حجت الاسلام سیدرضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا با توجه به مسائل جاری کشور به مشکلات اقتصادی و گرانی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مباحثی که بصورت روزمره در رسانه‌ها و افکار عمومی مورد توجه قرار گرفته است مسائل و موضوعات اقتصادی است.
 

وی افزود:نبود نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی بویژه بر وام‌های پرداختی از طریق بانک‌ها، تحریم‌های چهل ساله استکبار، مشکلات مربوط به دفاع ۸ ساله و جنگ تحمیلی، پرداختن به کار‌هایی که باید قبل از انقلاب صورت می‌گرفت از قبیل: برق کشی، گاز کشی سدسازی، راه اندازی شهرک‌های صنعتی، جاده کشی، گسترش دانشگاه‌ها، مبارزه با بی سوادی و فقر و ده‌ها مورد دیگر را به عنوان نمونه‌های دیگراز ریشه‌های مشکلات اقتصادی ایران برشمرد.

خطیب نماز جمعه در ادامه گفت:اکثر قریب به اتفاق مشکلات اقتصادی ایران ریشه در فرهنگ ایرانیان دارد که حدود ۴ قرن این بیماری سابقه دارد مادامی که این بیماری ناشناخته علاج نشود هیچکس قدرت حل مشکلات اقتصادی کشور را ندارد.

آثار استقامت در برابر دشمنان از دیدگاه قرآن

خطیب نماز جمعه خوی در بخش دیگر‌ی از خطبه‌ها گفت: موضوع استقامت و پایداری از جمله موضوعات و مفاهیم ارزشی در دین مقدس اسلام می‌باشد بطوریکه این واژه و سایر واژه‌های مرتبط همانند صبر در سوره و آیات متعدد قرآن با اشتقاق‌های مختلف بار‌ها وارد شده است و نوعا مربوط به استقامت در دین و میدان‌های جنگ با دشمنان خدا بکار رفته اند.

وی اضافه کرد: مسئله پایداری و مقاومت در برابر دشمنان و دفاع از حیثیت و کشور و ناموس در تمامی ملل جهان و مکتب‌ها و ادیان دنیا مطرح بوده و هست.

حجت الاسلام سید رضی شکوری در ادامه با استناد به آیات قرآن نزول و بشارت ملائکه، عزت و عظمت، فلاح و سعادت را از جمله آثار و برکات استقامت در راه خدا در مقابله و مبارزه با دشمنان برشمرد و گفت:: خداوند می‌فرماید:‌ای کسانیکه ایمان اورده اید هنگامی که با گروهی در میدان نبرد روبرو میشوید ثابت قدم باشید.

انهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.