امام جمعه خوی؛

نماز خواندن در مدارس گسترش یابد

امام جمعه خوی گفت:مدارس را مزین به نمازخوانی نوجوانان کنیدکه این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه اسـت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به ۲۷ امین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت:نماز میتواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آن‌ها را کارآمد کند، نماز آنگاه که با خشوع و حـضور گـزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء میبخشد، بخش مهمی از گرفتاری‌ها و آلودگی‌های ما بر اثر نپرداختن به این حقیقت هشداردهنده است.
 

وی درادامه افزود:آن بزرگوار می‌فرماید مدارس را مزین به نمازخوانی نوجوانان کنیدکه این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه اسـت.

وی در ادامه گفت: جایگاه نماز در حدی است که امیرمـؤمنان (ع) در ذیـل عهدنامه خود به مالک اشتر در ارتباط با نماز می‌نویسد.

خطیب نماز جمعه، در خطبه دوم به مناسبت‌های هفته اشاره کرد وافزود: روز دانشجو، تأسیس دارالتقریب، معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ، تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز جهانی حقوق بشر و شهادت آیت ا.. دستغیب و ولایت حضرت عبدالعظیم را از جمله مناسبت‌های هفته می‌باشد.

وی با اشاره به رسالت‌های سنگین دانشجو در جامعه اسلامی و انقلابی ایران نیز اظهار داشت:فراگیری دانش برای فهم و درک حقایق عالم هستی، رسیدن به جایگاه خود باوری و خـود اتکایی، بدست آوردن تخصص همراه با تعهد و تهذیب، از میان برداشتن موانع و مشـکلات تحصـیل، تقویت روحیه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی وتوجه جدی به رسالت‌های انقلابی خویش در جامعه از جمله رسالت‌های دانشجویان عنوان کرد.

سازمان ملل وادار شد حزب بعث را متجاوز اعلام کند

حجت الاسلام شکوری با اشاره به متجاوز اعلان شدن حزب بعث در جنگ ۸ ساله ایران و عراق اظهار داشت: دکوئیار دبیر کل وقت سازمان ملل پس از بررسی ادله و اسناد دو کشور ایران و عراق ۱۸ آذر ۱۳۷۰ ش. پس از ۱۱ سال از آغاز جنگ، صدام را بعنوان متجاوز و آغازگر جنگ معرفی نمود که ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ ش. به جمهوری اسلامی ایران حمله کرده است.

وی در ادامه گفت: در نهایت حزب بعث و استکبار جهانی و ارتجاع منطقه در تمامی اهـداف خود علیه جمهوری اسلامی با شکست مفتضحانه مواجه شدنـد

خطیب نماز جمعه خوی در همین راستا ادامه دادو افزود:و در پایان نظام جمهوری اسلامی به برکت رهبری مدبرانه ولایت فقیه حمایت و پشتیبانی ملت شجاع ایران ابتکار، خلاقیت و ایثار نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی وحدت و همبستگی اسلامی و ملی مردم ایران پیروز نهایی جنگ تحمیلی شد که درس تاریخی و ماندگار به عموم متجاوزان و حامیان آنان داد.

ضعف‌ها و نقص‌های اعلامیه حقوق بشر

خطیب جمعه خوی  با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت: پس از پایان جنگ جهانی دوم تمام کشور‌ها و مردم جهان که از جنگ و کشتار‌های بی رحمانه به ستوه آمده بودند درصدد تشکیل سازمان ملل برآمدند و بخشی از این سازمان متولّی حقوق بشر گردید و در سال ۱۹۴۸ م. منشوری را در یک مقدمه و ۳۰ ماده به تصویب رساند که انواع آزادی‌های فردی، نژادی، مذهبی، برابری و کرامت انسان‌ها را در مد نظر قرار داده است.
وی ادامه داد:در مقابل به دلیل ضعف‌ها و کاستی‌هایی که در اعلامیه حقوق بشر جهانی وجود داشت در سال ۱۹۹۰ با مدیریت جمهوری اسلامی ایران اعلامیه حقوق بشر اسلامی در سازمان کنفرانس اسلامی با یک مقدمه و ۲۵ ماده به تصویب رسید.

خطیب نماز جمعه خوی در بخش دیگر از سخنان خود با توجه به نقص‌های اعلامیه سازمان ملل نیزگفت:نادیده گرفته شدن احترام به ادیان و فرهنگ‌های حـق و مـعـتـبـر مـوجـود در عـرصـه جـهـانی، مبنای حقوق بشر سازمان ملل، سازمان مـحـوری اسـت نـه خـدا مـحـوری، در عصـر حـاضر حـقوق بـشر بـه بهـانه‌ای در دسـت مسـتکبـران تبدیل شده که از این طریق منافع نامشروع خود را دنبال می‌کنند.

امام جمعه خوی افزود:امروز در سایه همین حقوق بشر غربی، مـسلمانان بصورت روزمره توسـط تکفـیران مـورد حـمایـت غـرب قـتل عـام مـی شـوند.

 

انتهای پیام/م

 

 

برچسب ها: نماز جمعه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.