امام جمعه سردشت :

پیامبر اکرم (ص) منادی وحدت و یکپارچگی بود

امام جمعه سردشت گفت:پیامبر اکرم (ص) منادی وحدت و یکپارچگی بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ماموستا محمدواوی امام جمعه سردشت   ظهر امروز در خطبه نماز جمعه سردشت با ابراز تاسف و تسلیت ازدست دادن چند تن از مسئولین و خدمتگزاران رده بالای کشوری به موضوع وحدت و یکپارچگی درزیرلوای پیامبررحمت و مهربانی پرداخت واظهار داشت: پیامبر (ص) یک الگوی جامع برای جامعه توحیدی و اسلامی است که باید رفتار، کردار و سکنات ایشان سرمشق همه افراد قرار گیرد.

ماموستا واوی تاکید کرد: سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) فرصت مناسبی است تا با مجاهدت‌ها و تلاش‌های ایشان در احیای ارزش‌های اسلامی آشنا شد.

وی افزود: پیامبر اسلام (ص) منادی وحدت و یکپارچگی در بین امت خود بودند و وحدت بر محوریت قرآن و توحید را مطرح کردند که توانست اسلام را به جهان عرضه کند و امروز هم اگر این اتحاد در جامعه اسلامی جهان حاکم می‌شد، استکبار و صهیونیست‌ها جایگاهی را برای ظلم و ستم نه تنها بر مسلمانان که بر هیچ ملتی را نداشتند.

ماموستا واوی اظهار داشت: توهین به مقدسات اسلامی به ویژه ساحت پیامبر مکرم اسلام (ص) بیانگر ترس و هراس دنیای استکبار از بیداری اسلامی است به سبب این که دین اسلام می‌تواند جهان را دگرگون و به معرفت دینی دعوت کند.

وی ادامه داد: وحدت بین تمام مسلمانان و طوایف مختلف و مذاهب گوناگون از عوامل موفقیت و پیشرفت اسلام است که نخستین دعوت پیامبر (ص) هم دعوت بر وحدت در پرستش خداوند بود.

امام جمعه سردشت یادآورشد: وحدت بین مسلمانان، به‌خصوص بین اهل تشیع و تسنن همیشه دارای اهمیت بالایی بوده و اکنون با توجه به اتفاقاتی که در حال رخ دادن است، این موضوع بیش‌از پیش احساس می‌شود.

ماموستامحمدواوی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت اسلامی بر ضرورت شناخت هرچه بیشتر پیامبر اسلام (ص) تاکید کرد و گفت: در این ایام مسلمانان علاوه بر جشن گرفتن باید با معرفت و شناخت هر چه بیشتر پیامبر اسلام (ص)، رابطه قلبی و معنوی خود را با آن بزرگوار بیشتر کرده و سعی کنند در همه امور از ایشان پیروی کنند.

وی یادآور شد: ما با الگو پذیری از این افراد باید درس وحدت و یکپارچگی را بیاموزیم، چرا که تنها راه موفقیت و غلبه بر مشکلات وحدت و یکپارچگی و منع از اختلاف و تفرقه است.

وی درپایان با یادآوری تدبیر امام راحل (ره) در نامگذاری یک هفته به نام وحدت و بیان اینکه این مسئله موجب شد ایران اسلامی به عنوان محور وحدت تمامی مسلمانان جهان قرار گیرد از مسئولین و مردم خواست تا مراسمات این ایام را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار و شرایط و امکان وحدت را بیشتر کنند و همچنین روز ۱۲ ربیع الاول تعطیل رسمی شود.
 
انتهای پیام/
 

امام جمعه سردشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.