ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به مددجویان مازندرانی

خدمات مشاوره و راهنمایی به ۵ هزار و ۳۰۰ مددجو در مازندران ارائه شد.

محمد کوچکی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مشاوره تخصصی می‌تواند با تغییر سبک زندگی و بهبود شرایط روانی، نقشی مهمی در توانمند سازی مددجویان ایفا کند.

وی با بیان اینکه ۵۹ درصد از مددجویان مازندران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در زمینه توانمند سازی فرهنگی، فکری، اقتصادی و اجتماعی توسط مشاوران به این افراد ارائه می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه به ۵ هزار و ۳۰۰ مددجوی تحت حمایت در استان خدمات مشاوره و راهنمایی از ابتدای امسال تاکنون ارائه شد، گفت: هزار و ۲۰۹ نفر از زنان سرپرست خانوار در بخش‌های فرزند پروری تک والدینی، مدیریت اقتصادی، شاد زیستن، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه بازسازی و بهبود زندگی زناشویی یکی دیگر از اقدامات مهم مشاوران کمیته امداد مازندران است، افزود: زمینه ازدواج مجدد برای ۱۳۴ نفر از زنان مطلقه سرپرست خانوار  فراهم شد و ۳۱ نفر از افراد در شرف طلاق و متارکه بازگشت به زندگی قبلی داشته اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با اشاره به ارائه خدمات مشاوره به ۵۶ دانش آموز دارای اُفت تحصیلی، گفت: ۲۴ دانش آموز ترک تحصیل کرده با پیگیری مشاوران، ادامه تحصیل می‌دهند.

وی افزود: علاوه بر بهره مندی از ظرفیت کارشناسان مشاوره، در کمیته امداد شهرستان‌ها با ۴۷ کلینیک روانشناختی قرارداد همکاری منعقد شد و ۹۲۱ مددجو از خدمات روان درمانی کلینیک‌های تخصصی برخوردار شدند.

کوچکی گفت: ۷۶ هزار و ۶۱۵ خانواردر مازندران تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ م

مشاوره به ۵ هزار و ۳۰۰ مددجو در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.