معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تشریح کرد؛

تصویب طرح‌های آب و برق در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

بختیار از تصویب مدل مالی طرح‌های آب و برق و فاضلاب در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای انجام مراحل فراخوان خبر داد.

تصویب طرح‌های آب و برق در کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای/ انجام مراحل فراخوان مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره‌برداری طرح‌هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو، محسن بختیار معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به برگزاری دومین جلسه کارگروه واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در حوزه صنعت آب و فاضلاب، گفت: این نشست با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت دادگستری، وزارت امور اقتصادی و دارایی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و شرکت‌های مادرتخصصی به ریاست وزیر نیرو برگزار شد.

وی افزود: در این نشست گزارشات و فرمت فراخوان دو طرح نیروگاه برق‌آبی سوله دوکل و ارس مصوب و مقرر گردید اقدامات لازم جهت انجام فراخوان در چارچوب قوانین و مقررات صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید: تعرفه هر متر مکعب آب در سال آینده ۲۰۰ تومان شد + سند


بختیار ادامه داد: همچنین مدل مالی چهار طرح سد هایقر، نیروگاه‌های برق‌آبی گاوشان، خدا آفرین و سد قیز قلعه سی تصویب و برای برگزاری فراخوان واگذاری این طرح‌ها، به دستگاه اجرایی ذیربط ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اضافه کرد: در حوزه طرح‌های صنعت آبفا نیز انجام فراخوان برای طرح‌های آبرسانی مدل سوم تصفیه‌خانه آب کرج، احداث تصفیه‌خانه آب شهر محلات و آبرسانی به شهر ارومیه به همراه ۲۳ طرح حوزه فاضلاب تصویب گردید. در این بخش کارگروه، کلیات واگذاری طرح آبرسانی به شهر‌های استان اصفهان و طرح فاضلاب شیراز را هم مصوب کرد و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی مربوطه مدل مالی و گزارش تصمیم واگذاری هر طرح را تهیه تا در جلسه آینده کارگروه واگذاری مطرح و مصوب شود.

بختیار تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح‌های تجدیدپذیر، کارگروه مدل مالی و اجرای فراخوان دو طرح نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر و ۳۴ واحد نیروگاه بادی را با اخذ نظر سازمان برنامه و بودجه تصویب کرد.

وی در پایان گفت: حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های مصوب توسط بخش خصوصی بالغ بر ۱۴۰ هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

 سرمایه‌گذاری ۱۴۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های مصوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار