وقوع ۸۵ درصد جرائم در حاشیه شهر اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ۸۵ درصد جرائم در حاشیه شهر اردبیل اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل با بیان اینکه 85 درصد جرائم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد افزود: به دلیل نابسامانی ها و ناهماهنگی های موجود در ارائه خدمات به حاشیه شهرها از حیث امکانات فرهنگی، اجتماعی  بیشترین جرائم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد و نظارت کافی و منسجمی بر اینکونه از بافت شهری متأسفانه وجود ندارد.

وی افزود: حاشیه نشینی علاوه بر تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی موجب برهم خوردن چهره شهرشده و نیز مسایل امنیتی و بسیاری از موارد دیگر را به دنبال می آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: توانمند سازی و ایجاد اشتغال در روستاه ها بعنوان مهمترین راهکار و اولین گام اساسی در راستای پیشگیری از مهاجرت به شهرها می باشد که در این خصوص باید برای روستا های در معرض مهاجرت برنامه ریزی و تسهیلات خوبی برای اشتغال آفرینی در روستا ارائه شود.

خدادادی دومین گام در راستای پیشگیری از توسعه بی رویه حاشیه نشینی را اقدامات در مقصد دانست و افزود: خوشبختانه در همین راستا در استان اردبیل به پیشنهاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری با همکاری و هماهنگی 16 دستگاه اجرایی  و به منظور مقابله با ساخت و سازهای بی رویه در چند سال اخیر تشکیل شده و این مدیریت توانسته است اقدامات خوب و مطلوبی در مقابله به تخلفات شهری ارائه نماید. که این طرح بعدا بعنوان یک طرح ملی به 14 استان دیگر کشور ارائه شده و در تعدادی از آنها اجراء می گردد.

وی مرحله بعدی راهکار پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز و سکونت گاههای غیر رسمی را مدیریت حاشیه نشینی موجود در ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی، اجتماعی و غیره ذکر کرد تا این موضوع از کنترل خارج نشود.

انتهای پیام/ح

توانمند سازی و ایجاد اشتغال روستائیان مهمترین راهکار پیشگیری از مهاجرت

برچسب ها: دادگستری ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.