مدیر عامل انجمن ام اس استان آذربایجان غربی؛

کلینیک مخصوص برای بیماران ام اس در آذربایجان غربی وجود ندارد

مدیر عامل انجمن ام اس استان آذربایجان غربی از نبود کلینک مخصوص، برای بیماران ام اس در استان خبر داد.

سمیه زارع مدیر عامل انجمن ام اس استان آذربایجان غربی در گفتگو با گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،گفت: این انجمن در سطح استان از سال ۹۰ شروع به فعالیت کرده در ابتدای فعالیت حدود ۱۵۰۰ نفر بیمار ثبت شده در این انجمن بوده ودر حال حاضر در انجمن بیش از ۴۰۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و هر ساله بیش از ۳۰۰ نفر به این آمار افزوده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات بیماران ام اسی در جامعه ، ادامه داد: هزینه داروی این بیمارن کمر شکن وسرسام آور می‌باشد، و چون این بیماری جز بیماری پر هزینه هست از بیماران خاص به شمار می‌ آید ولی متاسفانه حمایت چندانی از این بیماران نمی‌شود.
 
زارع گفت:دارو‌های بیماران ام اس تحت پوشش بیمه نیستند وبیمار مجبور هست از جیب خودش اقدام کند که گاهی این هزینه‌های هنگفت را نمیتواند تامین کند.

زارع در مورد مشکلات عمده این بیماران در سطح استان گفت:: نبود کادر درمانی و کلینک مخصوص این بیماران و فیزاتوراپی این قشر از عمده‌ترین مشکلات هست.

وی از کمک‌های مردم گفت: کمک ها‌ی مردمی اندک و نا چیز و به حساب نمی‌اید اگر حمایت و‌ها و کمک‌های مردمی باشد این انجمن میتواند بیشتر و فعال‌تر در این زمینه اقدام کند.

گرچه با اوضاع اقتصادی انتظاری چندانی نیست همانند کمک‌های که به انجمن خیریه امید بیماران سرطانی و دیگر آنان میشود با این وضع اقتصاد بازار کمک شود، اما به صورت اندک نیز میتواند مسمر ساز باشد.
 
انتهای پیام/
 

مشکلات ام اسی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.