برداشت زعفران در بخش رخ تربت حیدریه ۳۰ درصد کاهش داشته است/سطح زیرکشت زعفران در تربت حیدریه ۸ هزار و ۷۶۵ هکتار است

برداشت زعفران در بخش رخ تربت حیدریه ۳۰ درصد کاهش داشته استرئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: عوامل مختلفی بر کاهش برداشت زعفران در تربت حیدریه موثر است.
عباسپور رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد برداشت محصول زعفران در بخش رخ در سال جاری ۳۰ درصد افت داشته است، گفت: خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی، افزایش گرمای تابستان گذشته، سرما و یخ‌زدگی ماه جاری را می‌توان از جمله عوامل موثر بر کاهش برداشت زعفران دراین منطقه برشمرد.

وی با بیان اینکه پبش‌بینی‌ها بیانگر آن است که در سال جاری از سطح بیش از ۲ هزار هکتار زیر کشت این محصول در منطقه رخ حدود ۹ هزار و ۹۰ کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود، تصریح کرد: به‌دلیل نیاز کم زعفران به‌ آب، کشاورزان این بخش تا به‌حال برای کشت این محصول استقبال چشمگیری داشته‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: کاشت پیاز زعفران در منطقه رخ از اوایل مرداد تا شهریور ماه انجام می‌شود، همچنین، برای هر هکتار ۵ تا ۸ هزار کیلوگرم پیاز زعفران مورد نیاز است.

عباسپور افزود: به‌طور متوسط برداشت گل زعفران در هر هکتار از مزارع در بخش رخ حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلوگرم و برداشت زعفران خشک نیز در هر هکتار بین ۵ تا ۵.۴ کیلوگرم برآورد می‌شود.

وی آغاز فصل برداشت زعفران در رخ را از اواخر مهر ماه تا پایان آبان ماه عنوان و تصریح کرد: سطح زیرکشت زعفران در تربت حیدریه ۸ هزار و ۷۶۵ هکتار است که از این مجموع، در بخش رخ نیز بیش از ۲ هزار هکتار به‌این بخش اختصاص پیدا کرده و برداشت طلای سرخ در بخش رخ به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود.
 
انتهای پیام//د.ش
 

کاهش برداشت زعفران در تربت حیدریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار